Tijdsverschil tussen de tijd van windows 7 en de tijd van VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
886
Niet een probleem, maar wel nieuwsgierig.

Ik heb in mijn programma een cel staan waarin d.m.v. VBA een tijd wordt weergeven. Een tijd die wordt ingevoerd per regel, na het wegschrijven van gegevens uit een userform. Nadat dit gebeurd is dan staat er door VBA bijvoorbeeld in de bewuste cel: 20:35:50. Echter de tijd van Windows 7 staat dan nog op: 20:36. Ik gebruik dan als code:

Code:
    .Range("A1").Value = Time

Heeft dit te maken met de tijdsverwerking van de code of is dit altijd zo? Zo ja is er een simpele manier om de tijd met seconden gelijk te trekken. Ik bedoel als de tijd op Windows 20:36 is en de tijd in VBA 20:35:50.
 
Die heb ik nog niet eerder gezien. Wel dat de VBA tijd op 20:35:50 staat en Windows dan 20:35 aangeeft. En dat is normaal. Beide halen overigens de tijd uit hetzelfde systeem.
 
Edmoor. Ik heb even opnieuw gekeken en getest. Mijn verhaal zoals ik beschreven heb, klopt wel, maar ook jij hebt gelijk. Ik heb al gezien waar het daadwerkelijk aan ligt. Ik was even vergeten dat de tijd wordt aangeven in, label datum, zodra het userform wordt geopend. Zodra ik dan een artikel invoer, dan wordt wederom, vanwege Time, opnieuw de huidige tijd aangegeven. Dat veroorzaakt het verschil.

Echter was het alleen de bedoeling dat de tijd gebruikt zou worden die in label datum staat bij openen van het userform. Al met al is het dus logisch dat het verschil aanwezig is en zeker als je even snel wat invoert. Heb het aangepast en ik heb de tijd laten kopiëren uit de label waarin de tijd van openen staat. Nu zijn mijn vraagtekens ook weg.

Niet dat het een probleem was, maar eigenlijk was dit meer voor de netheid. Zo zie je maar het is niet de computer die een fout maakt, het is de mens. De computer doet wat de mens hem opdraagt.
 
Laatst bewerkt:
En precies dat laatste maakt de computer een dom apparaat ;)
 
Maar zo te zien nog wel soms slimmer dan diegene die hem bedient. Haha.

He weer bedankt he. Overigens dat andere probleem heeft Erik netjes opgelost. Mijn dank aan jou nogmaals daarvoor. Momenteel heb ik daar de boel omgegooid. Ik doe het bestand en laat vanaf daar het andere bestand openen. Ik kreeg omgekeerd problemen met het programma omdat toen namelijk ook nog een wachtwoord werd gevraagd. Nu is het zo dat ik eerst het programma moet openen met het wachtwoord. Daarna kan ik via daar het andere materiaal bestand openen en hierom toch de gegevens van een bedrijf invoegen middels .list"XX"

Alleen moet ik nu de zaken toch weer anders invoeren en dat probeer ik nog even uit te zoeken.
Voor de V-Look Up staat nu in een userform van het Materialen bestand de volgende code. Echter de gegevens moeten wel van sheets(Debiteuren) komen, maar dan wel uit het bestand Facturatie.xlsm Ik zit te stoeien hoe ik dat moet doen. Het probleem voel je dus al aankomen. Ik krijg een foutmelding.

Code:
Label4 = Application.WorksheetFunction.VLookUP(ComboBox1, Sheets("Debiteuren").Range("A4:U9000"), 2, False)
 
Misschien is het handiger hiermee in het andere topic door te gaan. En vertel dan ook even welke foutmelding je krijgt. Daar zijn er maar 10.000 van of zo ;)
 
nee dat bedoelde ik met doorpuzzelen. Als het echt niet lukt dan gooi ik een nieuw topic neer. Maar ik ben nog steeds van mening dat je het beter eerst zelf kunt proberen dan de boel op een nieuw topic te plaatsen.

Ik heb nu al een aantal malen gemerkt dat ik gewoon mijn eigen oplossing plaats waarna ik dan achteraf zoiets heb, van.... waarom heb ik het geplaatst??

Het was eigenlijk dus niet gesteld als zijnde een vraag, maar waar deze simpele jongen zich nu weer in gaat storten en dat wil ik eerst zelf doen. Kwam wellicht een beetje als vraag over terwijl dat niet de insteek was.

Dit topic gaat met een mooi slot het archief in. Bedankt Edmoor.
 
Maar waarom een Worksheetfunction gebruiken als je in VBA Find of Match ter beschikking hebt ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan