Toetsenbord veroorzaakt problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HDD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Berichten
4
Hoi allemaal,

Sinds twee maanden heb ik verschillende problemen met mijn computer die misschien redelijk eenvoudig zijn op te lossen. Maar ik zou graag vooral willen weten hoe deze problemen veroorzaakt kunnen worden.

Het begon met de aanschaf van een nieuwe videokaart, namelijk een Geforce GT 1030. Met deze aanschaf is er ook een nieuw beeldscherm gekomen (klein model televisie). Dat zijn de enige wijzigingen aan het systeem. Het toetsenbord is hetzelfde gebleven en die heeft altijd zonder problemen gewerkt.

Helaas begint mijn computer nu kort na het opstarten behoorlijk te flippen. Er worden mappen geopend en er verschijnen zomaar letters op het beeldscherm. Dit kan volgens mij veroorzaakt worden door een virus of spyware maar na scannen is hier niks op gevonden. Ook kan de computer vanuit zichzelf opnieuw opstarten, dit is net zelfs 3 keer voorgevallen. Het vreemde is dus dat dit alleen kort na het opstarten gebeurt, hierna doet de computer het gewoon weer goed.

Vragen:

1) Ligt dit aan mijn toetsenbord, zo ja, kan ik dit eerst proberen te achterhalen zonder een nieuw toetsenbord aan te schaffen?
2) Hoe kan het dat deze problemen alleen kort na het opstarten verschijnen?
3) De videokaart zou goed moeten werken op dit systeem. Kan ik uitsluiten dat dit de veroorzaker is zonder de videokaart eruit te moeten halen?
 
Eerste simpele zet: Toetsenbord al afgekoppeld?
Is het probleem er dan nog wel, of verdwijnt het?
 
Hallo

Onstabiele voeding , die door opwarmen stabielere voedingsspanningen afleverd ????

Door ouderdom uitgedroogde voedingscondensatoren is dan meestal de oorzaak.

Defekte condensatoren op het motherboard zelf kan ook .... zelfde symptomen ...

Voedingsspanningen (laten) controleren op stabiliteit met multimeter.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Aan de voeding zat ik zelf ook te denken. Maar deze nieuwe videokaart heeft maar weinig voeding nodig, er zit zelfs geen aansluiting op voor een extra voeding kabel. Als het moederbord defecte condensatoren heeft zal het wel een kostbare reparatie worden denk ik? Aangezien deze computer toch alweer 6 jaar oud is zou het wellicht beter zijn voor een nieuw moederbord te kijken. Of zelfs een nieuwe computer maar dan is het behoorlijk zonde van de nieuwe videokaart.

In ieder geval een ander toetsenbord aansluiten is eerst het proberen waard.
 
Hallo

Mocht je een voeding hebben als test , hoef je niet te meten ....

Met een koude p.c. , de voeding iets opwarmen met een haardroger , en dan pas opstarten ... is ook een veel toegepaste truc.

Uiteraard is een ander keyboard eens aansluiten nog minder werk ...


Dit :

"Het vreemde is dus dat dit alleen kort na het opstarten gebeurt, hierna doet de computer het gewoon weer goed."

Zijn volgens mij wel sterke symptomen , die op een voedingsprobleem wijzen ...


Peter
 
Het schrijven van dump bestanden was niet ingesteld dus als de computer weer zomaar opnieuw opstart hoop ik nu wel zo`n bestand te hebben.

Speccy moet ik nog even naar kijken als ik meer tijd heb. Ik heb wel even het programma opgestart en was meteen geschrokken van de temperatuur van mijn moederbord. Die geeft namelijk 121 of 122 graden aan. Nu weet ik niet of dit een foute meting is, als de temperatuur echt zo hoog is zou de computer toch al lang weer uit zijn gevallen? Hebben meer mensen ervaring met goede of foute metingen van de temperatuur van het moederbord?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan