• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toewijzen van waarde aan lijst keuze excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZlatanI

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2017
Berichten
2
Beste Helpmij leden,

Ik heb het volgende probleem waar al een tijd op loop te broeden maar niet uitkom.

Ik ben bezig met het maken van een excel bestand waarin wij onze marges kunnen berekenen.

1 van de kosten posten zijn de "shipping costs" deze worden bepaald aan de hand van de grootte van het product.

Dit kan XS, S, M en L zijn. Aan elk formaat zit een prijs gekoppeld. Nu vul ik elke keer deze prijs handmatig in maar eigenlijk wil ik gewoon met een drop down menu XS, S, M of L kunnen kiezen en dat dan automatisch de waarde bij die maat eraan wordt gekoppeld.

Het maken van die lijst is mij gelukt (persoonlijke overwinning) alleen lukt het nu niet de waarde eraan te koppelen waardoor mijn hele formule niet meer werkt (zie voorbeeld bijlage).

Hopelijk hebben jullie een simpele oplossing.

Met vriendelijke groet,
Thom
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 41
In F3
Code:
=B3-D3-VERT.ZOEKEN(E3;$M$8:$N$11;2;0)
 
In F3
Code:
=B3-D3-VERT.ZOEKEN(E3;$M$8:$N$11;2;0)

Super dit werkt, alleen wil ik hem nu doortrekken tot 100 regels alleen past hij dan de tabel (het stukje tussen E3; en ;2;0) steeds 1 stapje aan waardoor hij niet meer klopt op de volgende regel:

=B21-D21-VERT.ZOEKEN(E21;Blad1!A20:B23;2;0)
=B22-D22-VERT.ZOEKEN(E22;Blad1!A21:B24;2;0)
=B23-D23-VERT.ZOEKEN(E23;Blad1!A22:B25;2;0)

Het bovenstaande is wat ik krijg maar, ik wil Blad1! altijd op A1:B4 houden en niet laten optellen. Kan dit?
 
Als je de formule in #2 correct had overgenomen dan heb je het probleem niet. Let op de $-tekens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan