• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tonnen delen door gemaakte productieve uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikheetsjaak

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Berichten
9
Hallo,

Ik zou graag het aantal tonnen willen berekenen in excel door de gemaakte productieve uren kan iemand me hierbij helpen?

In cel e4 zijn de gegevens opgehaald van maandag en staat 12:30 cel heeft de opmaak aangepast uu:mm
In cel e15 zijn de tonnen opgehaald van maandag en staat er 4200 cel heeft de opmaak getal -1,234

in cel e16 zou ik dan graag het aantal tonnen per uur willen zien ik heb het met deze formule geprobeert = (e15/e4)*24 maar dat werkt dus niet
Hoe en op welke manier werkt het wel?

Grtz, Sjaak
 

Bijlagen

  • forum.xlsx
    20,8 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Plaats eens een voorbeeldje, dat werkt een stuk makkelijker.
 
Voorbeeld toegevoegd!

De formule geeft als foutmelding NAAM waarschijnlijk doe ik iets verkeerd:confused:
 
Wijzig hour eens in uur.
 
De 2de code deed de trick!

Iedereen zoals gewoonlijk weer bedankt voor de belangeloze inzet, super dat dit zo kan!!

grtz,
Sjaak
 
euh
PHP:
=(((E6+F6)+G6)+H6)+I6+J6

is toch
PHP:
=som(e6:j6)
 
euh
PHP:
=(((E6+F6)+G6)+H6)+I6+J6

is toch
PHP:
=som(e6:j6)

Dat is een veel betere formule natuurlijk maar waarschijnlijk ben ik de omslachtige manier ergens op internet tegengekomen en heb die zo gekopieerd.
Maar hoe het ook zij......... bedankt voor uw versie ik heb hem er gelijk maar in verwerkt!:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan