tool om outlook te syncroniseren op pc en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik zoek een progje om outlook te kunnen syncroniseren op mijn pc en laptop.
Liefst gratis.

Iemand een idee ??
 
Hoi,

Je bedoelt waarschijnlijk 'tussen' pc en notebook (of heb je het over een bedrijfssituatie met een Exchange server?).

Outlook Expres, of de 'volwassen' Outlook en welke versie dan 97; 2000; xp (2002); of 2003.?
Om te kunnen synchroniseren zijn er drie mogelijkheden:
1. beide (pc en notebook) zijn dmv een netwerk verbonden.
2. een z.g. 'nulmodem'- kabel
3. je gebruikt een USB-stick.

Wat is voor jou van toepassing?
In ieder geval heb je geen 'apart' programma nodig.
 
Laatst bewerkt:
of

Je kunt ook op een van de 2 zo instellen :rolleyes:
dat ie de gedownloade berichten nog 'n paar dagen op de server laat staan
als je dan met je {bv} vaste pc inlogd ,,
dan heb je daar wel alle mailtjes;)

zo doe ik het momenteel:thumb:
 
1. beide (pc en notebook) zijn dmv een netwerk verbonden.


Op de server laten staan liever niet, want deze zit regelmatig vol.
 
Betekent dit:
a. dat er tegelijkertijd op zowel pc als notebook wordt gewerkt,
of
b. dat de pc 'thuis' wordt gebruikt en de notebook alleen als je niet 'thuis' bent?

Omdat je outlookgegevens wilt synchroniseren, ga ik er vanuit dat het om b. gaat.

Discipline is belangrijk.

Je kunt op de notebook een z.g. 'werkmap' aanmaken en van het bestand OUTLOOK.PST (het gegevensbestand van Outlook op de pc) een image maken in deze werkmap.
Tenslotte kan je in de outlookversie op de notebook aangegeven, dat dit bestand als gegevensbestand moet worden gebruikt.

De discipline bestaat eruit, dat je voordat je 'vertrekt' met de notebook de inhoud van de werkmap synchroniseert en dat tevens doet zodra je weer op de werkplek bent.
 
Ik gebruik beide thuis.

Het gaat erom dat ik maandag mijn mails binnenhaal op de pc, en dindsag en woensdag op de laptop, enz.


Resultaat is dat na enkele dagen belangrijke mals op de laptop staan en ook weer andere belangrijke mails op de pc.

Ik wil gewoon via mijn netwerk eenmaal per week pc en laptop syncroniseren zodat op beide hetzelfde staat.
 
Ja, dat vermoedde ik al.

Je kunt niet tegelijk dán outlook op de pc en de notebook gebruiken, zonder steeds te synchroniseren.
Alle data - dus ook mails - worden opgeslagen in één bestand: OUTLOOK.PST
Zodra je Outlook start (stel op je pc), verder zelfs niets doet en daarna outlook afsluit is dit bestand reeds weer gewijzigd .... en zou je dus weer moeten synchroniseren met de versie op je notebook.
Doe je dat niet en ga je ondertussen met outlook werken op je notebook, dan kan je eigenlijk al niet meer synchroniseren zonder kans op verlies van gegevens.

Een 'tussenoplossing' zou kunnen zijn, dat je OUTLOOK.PST op een USB-stick zet en die - voordat je ofwel op de pc, ofwel op je notebook outlook activeert - in je apparaat steekt.
Een probleem is echter zijn, dat de schijfletter kan wijzigen, door bijvoorbeeld het plaatsen van een ánder extern opslagmedium voor je de stick plaatst; start je vevolgens outlook, dan vindt outlook het gegevensbestand niet. Daar moet je dus wel op letten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan