Totaal maken in access met een voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christy2409

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2015
Berichten
9
1 file kan meerdere lijnen hebben

2 ik zou graag het totaal onderaan de laatste lijn zien, maar als er in kolom B "50" staat moet het bedrag in kolom D negatief opgeteld worden


het totaal is nu in de voorbeeldfile dus 4147.46


3 iemand een idee hoe ik dit kan toevoegen in access?

Dank u

Mvg
Christy
 

Bijlagen

  • test interim.xlsx
    22,4 KB · Weergaven: 27
Even recapituleren: je praat in Excel taal (lijnen?) en stuurt een Excel bestandje mee. Zit je wel in het goede forum?
 
Even recapituleren: je praat in Excel taal (lijnen?) en stuurt een Excel bestandje mee. Zit je wel in het goede forum?

Beste

Ja hoor, access bestand is te groot om door te sturen,
dus, heb ik een voorbeeld in excel gemaakt.

Ze hebben mij gezegd dat de formule in Principe hetzelfde is,
de macro in access zet die boeking in excel, hoe ik ze dan kan opladen in sap,
dus, start en formule is in access.

mvg
christy
 
Ik zie in je plaatje andere waarden en velden staan als in je excel bestand, maar ik vermoed dat het niet uitmaakt voor de berekening.
Om te beginnen: je formule Sum(IIF([FT/CN]<"0";[fact_rs]*-1;[fact_rs])) is een beetje onzinnig. Ik denk zelfs dat die dat in Excel ook al is. Omdat je per record naar het veld [fact_rs] kijkt valt er helemaal niks te sommeren. De formule is derhalve hetzelfde als: IIF([FT/CN]<"0";[fact_rs]*-1;[fact_rs]) of IIF([FT/CN]<"0";-[fact_rs];[fact_rs]).
Daarbij ga ik er voor het gemak maar even van uit dat je formule verder klopt, en [FT/CN] een tekstveld is en niet numeriek. Wat mij logischer zou lijken trouwens. Want dan wordt de formule: IIF([FT/CN]<0;-[fact_rs];[fact_rs]).
Dan heb je nog steeds geen totaal over het veld [Bedrag], maar dat klopt, want dat kán niet. Totalen kun je overigens wel laten zien in een query, door in de uitgevoerde query de knop <Totalen> aan te klikken, en bij het veld [Bedrag] dus de functie Som te kiezen. In rapporten kun je simpel totaliseren door een veld in een groepskoptekst te maken en daar de functie =Som([Bedrag]) als Besturingselementbron in te voeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan