TP-link PCI adapter laat systeem crachen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
373
Hallo allemaal,

Ik heb de laatste tijd helaas nogal wat problemen met een vastlopende computer. Tijdens het internetten bijv. kan ik ineens niks meer laden, en staat er links onderin Chrome: Wachten op appcache.
In het logboek staat er helaas weinig over, enkel een iastorea 129 error.

Echter kwam ik laatst tot een merkwaardige conclussie:
Op het moment dat ik mijn Wifi adapter uit heb staan, en op kabel werk heb ik nooit problemen....
Ik heb een TP-link tp wdn3800. Overige systeeminfo kun je in mijn profiel vinden

Heeft iemand enig idee of een vastlopende computer verband kan hebben hiermee? Of ervaringen hiermee?
Uiteraard heb ik al de nieuwste drivers geïnstalleerd enz. :)

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Niels
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me niet gerelateerd met de tp-link: appcache is een schijfoperatie, heeft (naar mijn inschatting/expertise) niets met de Internet-verbinding te maken op dat moment.
iastore.sys meldingen slaan (ook) op schijfoperaties, beter gezegd: de driver van Intel voor je SATA/RAID disk controller.

Wat mij betreft richt je je meer op updates van disk controller drivers (bijv. via de Intel auto-detect tool) en doe je ook een schijfcontrole met reparatie optie voor bestanden aangevinkt.

Overigens ben ik wel benieuwd welke driver je hebt gebruikt voor het updaten van de driver van de tp-link. Gewoon die van deze link? Dus versie 9.2.x?
Onder de motorkap is het een Qualcom Atheros AR938x (mogelijk ook te vinden als Qualcom Atheros AR5006X en/of Qualcom Atheros AR5002G) waar nieuwere drivers (versie 10.x.x) voor te vinden zijn op atheros.cz (let op: veel reclame etc. op die site, kijk goed waar je op klikt :)).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Intel Auto-detect kan geen drivers vinden lijkt het. De lijst met gevonden drivers is in ieder geval leeg.
Overigens had ik mijn AHCI en SATA drivers al een update gegeven.

Klopt, ik had inderdaad die site gebruikt voor de update van de tp-link. Ik heb nu de drivers geïnstalleerd die onder de naam: AR938x stonden. Ik heb nu wifi dus dat ik al een goed begin.

Groeten,
Niels
 
Vergeet niet om ook die schijfcontrole te doen, mocht het probleem terugkomen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan