Traag internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

haasje96

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2015
Berichten
6
Goedemiddag,

Ik had een brandende vraag: wij hebben thuis sinds een aantal weken ontzettend traag internet. Wij bellen ook via internet en als we dus bellen kunnen we de persoon aan de andere kant van de lijn niet of nauwelijks verstaan(of andersom). Ook het internet op de computers, telefoons e.t.c. is tot onze grote ergenis ontzettend traag. Ik heb al een aantal keer het kanaal op de router naar het minst bezette kanaal verzet maar zonder resultaat. Ook hebben we de router al een aantal keer gereset, en volledig opnieuw ingesteld. Verder heb ik een aantal keer een speedtest gedaan, die alle keren gek genoeg goed waren(8 mb download en 1 uploadspeed). Maar deze snelheid halen we zeker niet!

Verder hebben we een aantal keer onze provider(Solcon) gebeld. Die hebben dus vanaf de centrale de router opnieuw gereset en ook een speedtest gedaan, waarna zij aangaven dat volgens hen de snelheid gewoon goed was. Maar dat is nu nog steeds niet zo!

We hebben ook met een tp-link wifi extender(300 mpbs) geprobeerd de snelheid te verhogen maar zonder resultaat.
De router zelf is een Thomson TG789vn. De router is met een kabel van 1 meter aangesloten op de telefoonlijn en staat ongeveer op heuphoogte.

Heeft iemand enig idee wat we hier aan kunnen doen?

gr,

haasje96
 
Als je je pc direct aansluit op je router/modem met een zo kort mogelijk kabeltje, is de snelheid dan ook erg laag?

Groeten Marcel
 
Wordt alles draadloos gedaan?

Zo ja, koppel dan eens een pc of laptop met een ethernetkabel aan de router en kijk of het dan nog steeds zo traag is.

Als dat ineens snel werkt, zit het probleem in het draadloze.
Draadloos levert altijd minder bandbreedte dan via met een draad, soms krijg je maar de helft van de snelheid.
 
Ja ook als de router op met een kabel aan de computer aangesloten word blijft het traag(in deze situatie begon het probleem juist). We hebben juist in opdracht van de provider de router zo dicht mogelijk bij de telefoonlijn aan moeten sluiten! In plaats van de router heb ik nu de wifi extender met een directe kabel aan de computer aangesloten. Maar dit heeft het probleem niet opgelost. Terwijl de signaalsterkte in het hele huis gewoon goed is!
 
Laatst bewerkt:
Als je pc zo kort mogelijk op de router aangesloten zit en het is nog steeds traag dan zullen alle overige trucs zeker niet helpen.
Het prbleem ligt dan mijnsinziens in je router, het kabeltje of in je PC.

Groeten Marcel
 
8 mbit/s down en 1 mbit/s up is zowiezo een langzame internetverbinding.
Als speedtest gewoon deze waarden aangeeft als er verder niets door anderen wordt gedaan over de verbinding dan heb je gewoon een verbinding die niet meer "van deze tijd" is (qua snelheid), vind ik.

In productieomgevingen worden dergelijke verbindingen met dergelijke snelheden puur voor telefonie gebruikt (max. 15 personen/personeelsleden), niet om (ook) nog "dingen op Internet" mee te doen.

Tijs.
 
ten eerste: is de PC met een kabel op de router aangesloten en zo ja is internet dan nog steeds traag?

tweede vraag: is alles van internet traag, of alleen specifieke toepassingen.
bijv: hoe snel is de mail binnen halen/verzenden
zijn alle www-adressen traag
geldt dat voor alle soorten browsers (welke browsers worden er gebruikt).
of is het downlodan van bestanden traag
of is Facebook traag
etc. etc.

Kortom "internet is traag" is veel te algemeen om iets zinnigs te kunnen zeggen
 
Ja ook als de pc met de kabel aan de router aangesloten is blijft het internet traag, en ja letterlijk alles wat met internet te maken heeft is traag. En dat is gewoon erg raar want tot voor kort deed alles het prima. Downloaden kon bijvoorbeeld makkelijk met zo´n 800kb per seconde(niet super snel maar snel genoeg) en daarnaast kon je ook nog zonder problemen surfen, streamen, bellen e.t.c.

Het gekke is dat de provider niets kan ontdekken
 
Laatst bewerkt:
Heeft alleen de pc daar last van of is er ook nog een laptop of een andere PC die gebruik maakt van dit netwerk en heeft die dan ook een traag internet?

M.a.w. zit het probleem in die ene PC, of in de router.
 
Nee alles wat met internet te maken heeft is traag(zie topic).
We hebben wel net de provider aan de lijn gehad en die adviseerde ons om een ander kabeltje te kopen(we hebben echter onze twijfels of dit gaat werken we hebben al verschillende kabels geprobeerd).

Verder zijn er 3 vaste computers die gebruik maken van het netwerk, zo af en toe 2 laptops en een aantal telefoons natuurlijk. Maar dit is nooit een probleem geweest(tot voor kort) en er zijn ook geen wijzigingen in het netwerk gemaakt ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Als alle aangesloten apparaten er last van hebben moet het aan de router liggen.

Als je op internet googled op Thomson TG789vn traag/slow dan vindt je heel wat hits.

Ik zou eens proberen een router van een familie/kennis te lenen en die dan in de plaats van de Thomson TG789vn zetten en kijken wat dat oplevert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan