TV gaat steeds vanzelf aan en uit

lamedudese

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
50
Hallo,

Onze tv (Samsung UE55TU8500S) hebben we 2 jaar en 9 maanden geleden gekocht bij de expert voor 650 euro. Hij lijkt nu mankementen te vertonen (zie bijgevoegd filmpje). Hij gaat steeds vanzelf aan en uit. Wat kan het probleem zijn, en valt het repareren (door de expert eventueel)?

EDIT: zie net dat ik geen filmpje kan toevoegen helaas.


Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
Krijg je een foutmelding ofzo?
Ik heb eerlijk gezegd weinig tv's gezien die een foutmelding geven.
@lamedudese Ga eerst eens na of het wel aan de TV ligt. Is het niet de voedingsbron die ergens hapert?
Een filmpje kan je op YouTube uploaden en hier naar linken.
 
Een vriendin van mij, daar gebeurde het ook mee. Bleek de buurvrouw via wifi haar tv aan en uit te kunnen zetten. Althans, die deed dan iets streamen maar deed dat dus verkeerd.
Dus ja, ach. Kijk daar eerst eens naar.
 
Een vriendin van mij, daar gebeurde het ook mee. Bleek de buurvrouw via wifi haar tv aan en uit te kunnen zetten.
Ja, die televisies van tegenwoordig zijn altijd lachen. Zo kan je ook een telefoon koppelen aan een televisie. En dan denk je met je eigen TV contact te willen maken wat niet lukt, en dan krijg je een app'je van de buurvrouw met: "Hé Ariën. Volgens mij probeer je op onze tv in te loggen... 😆"

Maar ik geloof niet dat je ze dan ook uit kan zetten. Je krijgt wel altijd een melding zodat je het aan beide kanten moet accepteren.
 
"Hij gaat steeds vanzelf aan en uit."
Dit is te algemeen. Om gevoel te krijgen of het bv. een temperatuurkwestie van de elektronica is is ook het ritme belangrijk: hoe lang aan, hoe lang uit. Begint dit vanaf het aanzetten of duurt het even voor het effect begint.

Mocht het iets met wifi/buren te maken hebben kan het mss helpen om een wifi analyzer op je gsm te installeren. Dan zie je of er sterke signalen komen op het moment dat de tv aan- en uitgaat (en de netwerknaam van het signaal).
Gaat het ritme van aan en uit constant door, dan verwacht ik echter niet dat het vanuit de wifi komt.
 
Laatst bewerkt:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan