twee beeldschermen aansluiten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast1222

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2013
Berichten
2
Hallo ik probeer een tweede scherm op mijn optiplex 755 aan te sluiten via een vga splitter maar helaas lukt dat niet.

De schermen zijn van acer x193hq.
Mijn videokaart is de Sapphire hd5450. De schermen doen het allebei de splitter ook alleen detecteert windows maar 1 scherm als ik ze allebei aansluit no signal krijg ik dan en rebooten lukt wel op 1 scherm zie je dan beeld vervolgens allebei zwart.

Kan iemand mij helpen alvast bedankt.
 
Welkom op Helpmij.nl!:thumb:

Dat Windows maar 1 scherm ziet is normaal als je een vga splitter gebruikt. Het apparaat verdeeld intern het signaal naar 2 outputs. Je krijgt ook precies hetzelfde beeld op beide monitoren.
Alternatief kun je 1 monitor op de vga en 1 op de DVI poort zetten. (dit is een DVI-I poort dus je kunt een DVI naar vga verloopstekker gebruiken als de monitor geen DVI heeft)
 
Begrijpelijk maar beide schermen geven nu geen beeld dat is toch vreemd. Dus ik heb in principe die vga splitter voor niks gehaald?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de videokaart hebt ingesteld op 2 beeldschermen... en je kiest het verkeerde scherm (de verkeerde uitgang) blijft de boel zwart.... even terugzetten naar 1 scherm.
Inderdaad is de splitter een tikje overbodig, de kaart kan zelf al 2 schermen aansturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan