twee queries achter elkaar in een macro(toevoeg en bijwerkquery)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Berichten
152
Hello,

Ik zit met een probleem, via een toevoegquery voeg ik elke dag een nieuwe lijst ( deze lijst bevat elke dag enkele honderden records) toe aan een tabel waar ook via een formulier nog andere waarden kunnen ingevoerd worden(dit zijn er maar enkele per dag).
Via het formulier moet per record datum en tijd ingegeven worden, en nu zou ik voor de toevoegquery ook graag de datum en tijd invullen (zelf of automatisch de tijd van het moment als dat mogelijk is?).

Als ik het goed begrijp(ergens op dit forum gelezen) moet dit dan via een macro die eerst de toevoegquery laat lopen en dan nadien een bijwerkquery? is dat dan op de tabel waar aan toegevoegd is? want dan zie ik niet goed hoe acces moet weten over welke records het gaat...
of moet deze datum via een bijwerkquery eerst worden toegevoegd, voor de toevoegquery gebruikt moet worden?

thanx,

chris
 
Hoi,

Aan je toevoegquery twee velden toevoegen:
1 die direct de datum toevoegt ([jouwdatumveld]=date()) en 1 die direct de tijd toevoegt ([jouwtijdveld]=time() => denk dat het time() is, werk zelf nooit met tijd, maar het lijkt met logisch)

Succes,

Zqwiqly
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan