tweede p.c. aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

suffie

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
Berichten
161
hallo
ik ben in bezit van een vrij nieuwe draadloze laptop.
nu heb ik nog een oudere laptop met windows xp ook deze wil ik graag als draadloos aansluiten .dat m,n kleinkinderen er hier online spelletjes op kunnen doen.
IK heb al een adapter met een c.d. erbij gekocht heb het software geninstalleerd.
bij verbinding staat wel lan verbinding. maar ik krijg echt geen verbinding. wat doe ik niet goed?

graag hierop een antwoord

b.v.d. groetjes suffie
 
heb je wel een lan kabel in de laptop gestopt ?

want lan is geen draadloos maar verbinding met een kabel
 
tweede p.c draadloos aansluiten

met verbinding zal ik wel een foutje hebben gemaakt
daar ik ook een verbinding met de wizard heb gemaakt voor thuisgebruik.
een lan kabel daar moet ik acheraan, waar bevestig die en hoe werkt dat dan.
mijn idee was gewoon even die andere laptop er aan tovoegen maar helaas

graag wat uitleg

groetjes suffie
 
om wat voor laptop gaat het merk en type ?

je kan ook draadloos maar dan moet je computer daar wel over beschikken

een lan kabel sluit je aan op de computer als daar een aansluiting voor is

maar vertel eerst maar wat voor laptop je hebt

dan kan ik vanaf daar je misschien wat meer uitleg geven wat de mogelijkheden zijn
 
Wat voor adapter heb je gekocht? Is dat een usb dongle voor draadloos internet? Geef eens merk en naam van je oude laptop , de adapter en de router/modem waar je een draadloze verbinding mee wil maken? Dat maakt het makkelijker voor ons iets zinnigs te zeggen... :)
 
de adapter is 54Mbps wireless usb adapter de oude p.c. is een acer aspire 13 serie windows xp home edition Ac adapter delta electronics inc. model adp 75fb b
waar kan ik router modem vinden ? of hebben jullie hier voldoende aan
in afwachting
 
Software van de usb wireless adapter heb je Geïnstalleerd ?

En is deze ook geschikt voor Windows Xp
 
en die modem dat is de modem geloof ik van je computer

wij bedoelen de router/modem waar je verbinding mee maakt dus een kastje wat meestal is aangesloten op de telefoon lijn
 
software is geschikt voor windows xp heb bij telefoon en modem gekeken van mijn nieuwe p.c m icrosoft hid telefoon tsp
ndis proxy tapi serviceprovider. tapi kernel model serviceprovider unimodem 5 serviceprovider
 
nou kan ik er weet geen touw aan vast knopen wat je hier allemaal zegt

nog een keer voor de duidelijkheid heb je software geïnstalleerd van de wireless usb kaart !!!!
 
hierbij heb ik een andere vraag kan ik mij oude computer aansluiten op het modem van mijn nieuwe computer. maar wel met stroom daar de accu stuk is van de oude computer.
is daar de adapter geschikt voor? sorry dat julie niet niet verder komen met mijn vragen ik ben ook niet erg technisch
 
je vragen worden er niet echt duidelijker op

hoe bedoel je aansluiten op de modem van je andere pc
en met stroom daar de accu stuk is ? snap ik ook niet helemaal wat je daar nou mee bedoelt !
 
je wil gewoon internet hebben op de oude laptop neem ik aan

je hebt de drivers al geïnstalleerd

komt er dan rechts onderin de taakbalk niet een programma.s waar je internet verbinding zit een icoontje zeg maar

hoe ben je nu online met je nieuwe computer ? en hoe ben je nu online verbonden met een kabel of draadloos ?
 
oke ik vraag het gewoon en ineens wil je ermee stoppen

is het moeilijk om de vraag te beantwoorden hoe je nu online bent
 
oke dus die werkt wel op je draadloze internet

dan is het in ieder geval duidelijk dat je draadloos internet hebt en dat het werk

dan heb je ook de software al geïnstalleerd op de oude laptop en heb je de draadloze usb stick in de laptop zitten

nou moet het in principe gewoon werken

rechts onderin de taakbalk van windows dus waar de startknop zit wat voor icoontjes zie je daar staan

zie je niet een programmaatje wat met je internet verbinding te maken heeft en (NIET) het Lan verbinding icoon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan