Twijfel tussen 4 systemen..quadcore Intel pentium of AMD phenemon

Status
Niet open voor verdere reacties.

dorpsgek

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Berichten
7
Ik wil zowieso een quad core aanschaffen alleen nu blijken er zowel van Intel pentium als van AMD zulke computes in omloop.

Ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen.

Processor AMD Phenom™ X4 9500 quad-core processor Hz
Besturingssoftware Legitieme Windows Vista® Home Premium
Geheugen 3 GB DDR2
Harde schijf 750 GB
CD / DVD - Speler DVD±ReWriter, dual layer en LightScribe
Videokaart NVIDIA GeForce 8500 GT , 512 MB
Interface D-sub VGA , DVI , Gigabit Ethernet , USB 2.0 + Firewire
voor €600

of

Processor AMD Phenom™ X4 9500 quad-core processor Hz
Besturingssoftware Legitieme Windows Vista® Home Premium
Geheugen 3 GB DDR2
Harde schijf 500 GB
CD / DVD - Speler DVD±ReWriter, dual layer
Videokaart NVIDIA GeForce 8400 GS , tot 256 MB
Interface LAN 10/100 , USB 2.0 , D-sub VGA , DVI
voor €600

of

Processor Intel® Core™ 2 Quad Q6600 4x 2,4 GHz Hz
Besturingssoftware Legitieme Windows Vista® Home Premium
Geheugen 4 GB DDR2
Harde schijf 500 GB
CD / DVD - Speler DVD±ReWriter, dual layer en LightScribe
Videokaart NVIDIA GeForce 8600 GT TurboCache , tot 1791 MB
Interface Onboard: Audio, Gbit netwerk, USB , Draadloos , FireWire , Geheugenkaart lezer
Toetsenbord/muis PS/2 toetsenbord en optische muis
€ 699

of
.
Processor Intel® Core™ 2 Quad Q6600 4x 2,4 GHz Hz
Besturingssoftware Legitieme Windows Vista® Home Premium
Geheugen 4 GB DDR2
Interface Onboard: Audio, Gbit netwerk, USB , Geheugenkaart lezer , Wireless
€799


Help me plz. Ik weet me god niet wat nou beter en sneller is. Ik game veel , download veel en doe van alles en nog wat op de pc.
Hij moet min 5 jaar meegaan dus...geef me advies.
 
Hoi,

Bij de laatste mis ik de videokaart.
Het zou dan in ieder geval 1 van de laatse twee moeten worden

Modag
 
Laatst bewerkt:
Die AMD sytemen Vallen al af , hebben een oude Videokaart.
En tot nu toe is de 3de De beste !

en voor wat ga je hem gebruiken ?
 
Hoi !

Afgezien daar van:

Hoewel ik AMD-fan ben is de Phenom 9500 zeker niet de beste keus: inmiddels wordt deze door goede PC-zaken niet meer verkocht wegens een aanwezige bug (waarvan je trouwens alleen in extreme situatie's last zou kunnen ondervinden).

Wil je een Phenom kies dan uit een van deze: http://www.alternate.nl/html/shop/p...rocessoren&Level2=Desktop&Level3=Socket+AM2+&
of begin met deze: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=SEGU01 upgrade-kit.

Heb daar inmiddels 2 PC's mee gebouwd, en die lopen perfect.

Greetz,

Harry.
 
hey,

waarom stel je niet zelf iets samen is altijd wel beter :thumb:

Wat vind je van zoiets wat ik voor je samen heb gesteld:
Naamloos9.jpg

* heeft een Quad Core, je kunt er uitstekend mee gamen dankzij de 8800GTS 320MB versie. 2gb geheugen 800mhz zat opslagplaats voor downloads 500GB :thumb:

* De Windows licentie zit erbij, is alleen Exclusief assemblage (kost 50 euro dacht ik)
 
hey,

waarom stel je niet zelf iets samen is altijd wel beter :thumb:

Wat vind je van zoiets wat ik voor je samen heb gesteld:
Bekijk bijlage 50700

* heeft een Quad Core, je kunt er uitstekend mee gamen dankzij de 8800GTS 320MB versie. 2gb geheugen 800mhz zat opslagplaats voor downloads 500GB :thumb:

* De Windows licentie zit erbij, is alleen Exclusief assemblage (kost 50 euro dacht ik)

ziet er zeer mooi uit, alleen als TS iets meer geld zou willen uitgeven, zou ik niet voor die verouderde 8800gts 320mb gaan!

maar eerder voor een net iets duurdere 8800gt
 
Allereerst bedankt voor de reacties.
De systemen die ik geplaatst heb zijn dus systemen die compleet uit een winkel komen en niet zelf samengesteld zijn.

Maar de keus tussen AMD of INTEL is denk ik te lezen uit merendeel van reactiees hier wel duidelijk.
Dan ga ik voor de AMD.

En omdat de systemen zo goed als afgekeurd worden hier ga ik ervoor om er eentje samen te stellen denk ik.
Ik d8 aan zoiets:

http://img176.imageshack.us/my.php?image=45714648lx7.jpg
 
Hoi,

De systemen worden niet afgekraakt alleen de intel heeft volgens mij bij ieder die gereageerd hebben de voorkeur met een eventueel een kleine aanpassing
Dus mijn vraag waarom ga je toch voor de amd?

Modag
 
Hoi,

De systemen worden niet afgekraakt alleen de intel heeft volgens mij bij ieder die gereageerd hebben de voorkeur met een eventueel een kleine aanpassing
Dus mijn vraag waarom ga je toch voor de amd?

Modag


Ik heb begrepen van de verkoper ook dat de intel voor downloaden en internetten iets beter is, en een preformance van 16% beter is in opzicht van de amd.

De amd heeft betere rendering en is beter wat betreft gaming.
Beide systemen zijn zo goed dat het bijna geen verschil maakt zegt ver verkoper.

Het blijven verkopers dus ik weet neit in hoevere ik alles moet geloven wat ze mij vertellen.
AmD is goedkoper en is ook een reden om er een aan te schaffen.

Harry Snor gaf aan dat ze een bug hebben, maar zoiets is toch simpel op te lossen door middel van een update via internet ? een of andere patch?
 
Hoi,

Oke ze zijn goedkoper en de oude serie gaf problemen maar 9750 etc daar gaat het
wel goed mee draai touwens zelf met de 9750 als een zonnetje ( ben eigenlijk een beetje amd fan) dus opzich gaat dat ook goed.

Maar dat intel beter is voor inernet ik heb mijn ?????? daarover


Modag
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Oke ze zijn goedkoper en de oude serie gaf problemen maar 9750 etc daar gaat het
wel goed mee draai touwens zelf met de 9750 als een zonnetje ( ben eigenlijk een beetje amd fan) dus opzich gaat dat ook goed.

Maar dat intel beter is voor inernet ik heb mijn ?????? daarover


Modag

Nou ik denk dat ik eruit ben! Ik ga lekker voor de AM2 AMD phenemon`QC9850 2.5 box.
Zit een goede kaart bij om te gamen denk ik. Asus nVI EN8800GT/HTDP 1024
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan