Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakestok

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Berichten
330
Ik wil graag ubuntu installeren op mijn pc, ik heb de nieuwste versie gedownload van de officiële website. Daarna heb ik deze gebrand met nero, op een snelheid van: 4x600 (laagste van nero8).
Halverwege het installeren van ubuntu komt er een error met:

Fout geconstateerd tijdens het kopiëren van bestanden naar de harde schijf.
[Ernno 5] input/output error: /rofs/usr/lib/openoffice/basic3.0/program/root3.dat

Ubuntu geeft de volgende oorzaken:
- Een lagere snelheid branden, (kan niet lager)
- Gebrekkige cd/dvd schijf of speler
- of schoon maken van laser

Optie 1 is het niet, nou denk ik eerder optie 2. Als dit zo is dan had ik zelf als oplossing gedacht, harde schijf eruit, en dan in die van mij proppen en dan daarop installeren.

Is dit een oplossing of zijn er andere mogelijkheden ?
 
Als dit zo is dan had ik zelf als oplossing gedacht, harde schijf eruit, en dan in die van mij proppen en dan daarop installeren.

Is dit een oplossing of zijn er andere mogelijkheden ?

Als het aan de speler ligt (heb je al eens eerder problemen gemerkt met je cd/dvd speler?) dan zou dit een oplossing kunnen zijn. Er zijn nog wel een aantal mogelijke problemen (ik heb zelf geen ubuntu, dus ik ken het installatieprogramma daarvan niet). Als je de harde schijf als tweede schijf in een ander computer installeert, daar vervolgens ubuntu op installeert en de schijf weer terugplaatst (als enige harde schijf) in een andere computer verwacht ik niet dat ubuntu op kan starten. Je zal er eerst voor moeten zorgen dat de bootloader in de MBR van die harde schijf wordt geplaatst i.p.v. in de MBR van de eerste harde schijf. Bovendien zijn alle verwijzingen naar de harde schijf (o.a. /etc/fstab) naar de tweede harde schijf (/dev/sdb) terwijl het in de andere computer (als het daar de enige harde schijf is) naar de eerste moet (/dev/sda). Je zal dus, na het terugplaatsen van de harde schijf, met een boot-cd/dvd/diskette ubuntu op moeten starten om alle verwijzingen te veranderen.

Nog even over de iso van ubuntu die je gedownload hebt, heb je de MD5 hash daarvan gecontroleerd?
 
Probeer eens een ander merk DVD of CD schijfje ;)

Vaak geven de goedkopere schijfjes problemen ..

Suc6! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan