• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

UITbreiding bestaand uurregeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

frezerke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2016
Berichten
3
beste helpers.

ik heb hier een tijd terug zeer goede hulp gehad voor het maken van een bestand waarin wij onze werkuren (verlof overuren enzo) bijhouden.

mijn account van indertijd vind ik niet meer terug dus maakte ik een nieuwe aan.
we gebruiken het nu al 3a4 jaar en werkt zeer goed. door wat veranderingen zou ik graag ook deze verder gaan uitbreiden. hopelijk kan er me iemand mee helpen.

wat we nu hebben (zie bijlage link te groot om te uppen hier blijkbaar): http://we.tl/hUhBLYryr7

Excelbestand waarin we de uren van op de prikklok ingeven zijnde:
gewoone uren worden NIET geteld
overuren worden ingegeven met +/- in de kolom overuren
verlofuren met - (beveiliging op +)
iemand die een overuur doet kan inloggen met zijn naam (hier voor de privacy veranderd met personeel1->10) en zelf zijn overuur invullen.
er word ook nog geprikt op een klok. de overuren die zijn ingevuld worden 1x in de maand geconrollerd op de klok.de dagen waar geen overuren werden gedaan word een 0 in gezet
de cellen zijn dan ook beveiligd met een wachtwoord eens er een waarde instaat kan die zonder ww niet worden door de persoon gewijzigd
er is ook aan admin (ww: admin) account aanwezig waar alle beveiligingen af zijn en waar alle bladen zichtbaar zijn en nog wat extra. handig overzicht overuren per maand enzo...
er is ook een kalenderblad dat word 1x ingevuld op een jaar en da word overgenomen in de tabs per personeelslid.
tot zover werkt alles goed...

wat ik nu zou willen doen is de stap met de prikklok en de uren die dan worden gecontrolleerd met de ingegeven overuren in het bestand vereenvoudigen.
hiervoor dacht ik laten we onze prikklok "weggooien" en daar een pcke in de plaats zetten die dat verlofbestand draait en proberen op het voorblad wat knoppen bij te maken (staat nu enkel inloggen)
waarmee je kiest: IN of UIT en daarnaa een keuze tussen alle personeelsleden (zie tabs personeel1-2-3...)
dat er op die moment dan een registratie gebeurt in het blad van de persoon die klokt van in of uit...
wat in de buurt komt que lay out is dit:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/722593-Prik-klok
nummer 9


even een brug verder mss...
dacht ik dan of het mss realiseerbaar is op een tablet... met vingerafdruk... (maar dat is maar bijzaak)

indien ik beter in ander forum ga (vd vba of iets met apps ofzo) hoor ik het graag.


iedereen al zeer bedankt voor het lezen!! het is wel een lange uitleg maar zit dan ook al wat achter...

grtz. mochten er mensen van vroeger het bestand herkennen die er aan meewerken,1000xdank waerkt perfect zoals ik toen wou!!!
 
Laatst bewerkt:
Een lang verhaal zonder vindbare concrete vraag en een bestandje dat niet te openen is geeft vaak niet veel reacties. Plaats het bestand gewoon hier. Volgens mij is het niet te groot en anders moet je het even opslaan als .xlsb.
 
Een bestand plaatsen met een beveiliging op heeft niet veel zin.
Het openingspaswoord admin is niet genoeg,
de VB Editor moet ook vrijgemaakt zijn.
 
Beste helpers:
het bestand is niet te uploaden hier wegens te groot. kunnen jullie het totaal niet open krijgen?
je kan inloggen met admin en ook als ww admin. het ww op de vba code is yenna081209

Men vraag even zo kort als het kan:
hoe kan ik het bestand bij het openen van meer knoppen voorzien (knop maken lukt me nu wel nog maar veel verder gaat het niet)
zou er een knop IN en een knop UIT bij willen maken. na keuze in of uit zouden alle namen van personeel(personee1-personeel2-personeel3---te halen uit de verschillende tabs) moeten worden weergegeven met elk een knop. zodat de persoon die wil inklokken kan gewoon op zen naam klikken. hierna zou moeten worden in een apparte tab waar we alle in /uit uren gaan bijhouden van iedereen de tijd moeten worden geregistreerd.(hoeft niet te worden weergegeven bij inklokken) hier kunnen we dan een lijst mee creeren van in en uit uren en hiermee de overuren gaan invullen in de bestaande tabs (personeel1-10).
graag had ik bij het uiklokken een standaard 30min willen aftrekken voor de middagpauze. het zou handig zijn mochten we dit bij het uitklokken eventueel kunnen wijzigen.
bij het uitklokken en registratie van minder dan8u zou er moeten worden gevraagd of de negative ure moeten komen van overuren of inhaalrust.
bij het inklokken zou er ook moeten worden geken of er de vorige dag is geklokt ien totaal niet geklokt, vraag stellen of er een dag verlof was of een dag uit overuren.
indien vorige dag enkel in of uit geklokt melden dat er 1keer is vergeten te klokken en mogelijkheid geven de uren manueel in te vullen. wel rekeninghouden met zaterdag en zodag zodat niet iedereen op maandag deze melding krijgt.
 
Ik lees een in slecht Nederlands gesteld verzoek om een maatwerk in- en uitklok-applicatie voor je te maken.
Het is niet uit te sluiten dat een andere helper het leuk vindt om hier een middagje op te ploeteren maar ik voorzie eigenlijk dat je een professional zult moeten inhuren.

Kijk, zo kun je uploaden:
 

Bijlagen

  • urenregistratiehelpmij.xlsb
    377,4 KB · Weergaven: 92
Laatst bewerkt:
is er dan een manier/code ofzo die ik achter een knop kan steken om de tijd te registreren in een cel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan