• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitgebreide formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Menno van Rijn

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Berichten
95
Beste leden,

Ik zit met de volgende vraag.

Ik heb een formule (=(AANTAL.ALS(actielijst!AM:AM;D3)))
Je moet je voorstellen dat ik in de tabel actielijst een aantal gegevens in een rij heb staan. Waaronder een datum. Nu wil ik de formule uitbreiden, zodanig dat hij alleen de regels optelt die aan de ALS waarde worden voldaan, met de toevoeging dat dit binnen een bepaalde datum kan.

Hoe kan ik dit bewerkstelligen?
 
kan je een voorbeeld bestand plaatsen met daarin wat je als resultaat wil zien.
 
zie bijlage.

H3 van het tabblad Wekelijks moet worden opgeteld, voorwaarde datum (tabblad actielijst, ligt tussen de waarde vermeld in H2 en I2 van Wekelijks.
 

Bijlagen

  • FORUM.zip
    87,2 KB · Weergaven: 18
Een paar vraagjes:

Welke datum moet vergeleken worden: B-kolom of K-kolom?

Ik zie dat je een onderscheid hebt gemaakt tussen Hoog, Midden en Laag.
Deze onderscheid zie ik echter niet terug in Actielijst.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Het gaat om kolom K. En onderscheid hoeft nu niet. Zit in de formule al ingebakken.

Dat laatste klopt niet omdat je zoekt naar ITSMhoog, ITSMmidden of ITSMlaag in een bereik waar alleen ITSM staat.
Code:
=SOMPRODUCT((actielijst!$K$2:$K$65536>$H$2)*(actielijst!$K$2:$K$65536<$I$2)*(actielijst!$AM$2:$AM$65536=B11))

Bovenstaande formule zoekt naar ITSM (totaal voor cel H11)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik heb ook een formule voor indien K leeg is. Dan telt hij dit op per ITSMLAAG en dergelijke. Heb dan natuurlijk meer rijen in het tabblad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan