• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomst bij verticaal zoeken is 0. de foutmelding #NB is al verborgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweety1

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Berichten
637
De volgende formule gebruik ik om verticaal te zoeken. Op zich werkt ie goed.
Alleen loop ik tegen het volgende aan.

Ik heb de#NB doormiddel van ISFOUT eruit kunnen halen. Maar als ie wel een mats heeft gevonden en de mats is leeg dan geeft hij als waarde een 0. Hoe kan ik de 0 en de NB in 1 formule verbergen.




Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(J2;Docenten!$A:$B;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(J2;Docenten!$A:$B;2;ONWAAR))

mvg

Kasper
 
Hoi Kasper,

Dan moet je in Excel even naar:

Bestand ==> Opties ==> Geavanceerd

Vervolgens moet je het vinkje weghalen bij: "Een nul weergeven in cellen met een nulwaarde".

Dan hoef jij je formule niet aan te passen.

Gr Jos
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt ook nog een iets kortere formule gebruiken als je dat wil: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(J2;Docenten!$A:$B;2;ONWAAR);"")

gr
 
Ok, Alleen wordt het bestand door veel verschillende mensen gebruikt. Is het ook op te lossen door een formule?
 
Als de cellen een standaard getalnotatie behoeven kan je deze celeigenschap meegeven om de 0 te verbergen:
Code:
0;-0;;@
 
Het bestand wordt uiteindelijk in een groot bestand als waarde geplakt. Een formule zou volgens mij dan beter zijn.
 
Ik heb volgens mij de oplossing gevonden
Code:
=ALS(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(F2;Docenten!$A:$B;2;ONWAAR);"")=0;"";ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(F2;Docenten!$A:$B;2;ONWAAR);""))
 
Beste Tweety,

Mocht dat nu geen oplossing bieden dan zet je toch gewoon een spatie tussen de aanhalingstekens. Dus "" wordt " ".

gr Jos
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan