Uitsluiten records

Status
Niet open voor verdere reacties.

donny1987

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
6
Helaas is het nog niet gelukt om andere vragen dan in het geselecteerde examen te tonen mbv deze query:

SELECT tblQuestion.questionid
FROM tblQuestion LEFT JOIN tblExaminfo ON tblQuestion.questionid = tblExaminfo.questionid
WHERE (((tblExaminfo.examenid)=[Forms]![Formulier12].[lstExamen]) AND ((tblExaminfo.questionid) Is Null));

Het enige wat ik toegevoegd heb is
WHERE (((tblExaminfo.examenid)=[Forms]![Formulier12].[lstExamen]) dus ik snap niet waarom niet gewoon alle vragen getoond worden behalve die in de keuzelijst staan :confused:

Normaal heb ik met query's niet zo'n groot probleem maar is er iemand die een oplossing hier voor heeft? :rolleyes:

Groeten,

Donny
 
Hallo,

Ik zal proberen het probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Ik ben bezig met een database voor het genereren van examens/resultaten/cursisten. Tot zover niks spannends en tot daar werkt het ook allemaal.

Er kan natuurlijk ook een onvoldoende gehaald worden voor een examen, er dient dan een herexamen aangemaakt te worden. Omdat een herexamen niet dezelfde vragen mag bevatten als het origineel examen is besloten 10% van de vragen uit het origineel ook in het herexamen toe te laten. 90% van de vragen in het herexamen zijn dus vragen die niet in het origineel zitten.. Heel veel tekst nu ineens dus zal het schematisch proberen weer te geven:

Examenid: 00001
Vragen: 001,002,003,004,005,006,007,008,009,010

In het herexamen mag dan bijvoorbeeld 005 gebruikt worden, 001 t/m 004 en 006 t/m 010 mogen niet in het herexamen gebruikt worden...:rolleyes:

Ik heb het tot nu toe proberen op te lossen dmv:
1. keuzelijst met invoervak voor het selecteren van een examen
2. keuzelijst waarin de vragen getoond worden die bij het examen behoren
3. keuzelijst met andere vragen dan die in het origineel zitten

Keuzelijst 3 heb ik de vraagid staan met "<>" maar dat wil niet echt werken..

Mijn vraag is dus of iemand voor dit probleem een logische oplossing heeft of me op weg kan helpen voor het aanmaken van een herexamen..

Alvast bedankt,

Donny
 
zet eens een voorbeeldbestandje, da's altijd makkelijker


Groeten,
Paul
 
Is dit wat je voor ogen had?

Ik heb Winrar gebruikt om het bestand kleiner te maken. Winzip gaf een te groot bestand.
 

Bijlagen

  • TiaT_6.0_voorbeeld.rar
    69,2 KB · Weergaven: 16
Dat is indd wat ik voor ogen had.. nu moet ik het nog uit zien te bouwen dat het examenafhankelijk is, want als nu toevallig alle vragen in verschillende examens gebruikt zijn kan ik voor het nieuw te maken examen geen vragen meer selecteren...

bedankt Depolle :thumb:
 
succes ermee :thumb:


Helaas is het nog niet gelukt om andere vragen dan in het geselecteerde examen te tonen mbv deze query:

SELECT tblQuestion.questionid
FROM tblQuestion LEFT JOIN tblExaminfo ON tblQuestion.questionid = tblExaminfo.questionid
WHERE (((tblExaminfo.examenid)=[Forms]![Formulier12].[lstExamen]) AND ((tblExaminfo.questionid) Is Null));

Het enige wat ik toegevoegd heb is
WHERE (((tblExaminfo.examenid)=[Forms]![Formulier12].[lstExamen]) dus ik snap niet waarom niet gewoon alle vragen getoond worden behalve die in de keuzelijst staan

Normaal heb ik met query's niet zo'n groot probleem maar is er iemand die een oplossing hier voor heeft?

Groeten,

Donny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan