Uivaart database maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Workchannel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
155
Goedenavond,

ik ben bezig in Access om een uitvaart database te maken.
het doel hier van is, dan er meerderen rapporten gemaakt kan worden dan 1 dossiernummer maken.

maar ik krijg het niet goed voor elkaar,

ik heb de volgende tabel gemaakt:
deze tabellen bevatten Adressen die bij alle dossiernummer gebruikt kunnen woorden
1.Begraafplaatsen
2.Crematorium

ik wil ze koppen met de naam van de Crematorium en begraafplaats (2 tabellen)

en dan heb ik 4 tabellen gemaakt wat 1 rapport moet worden

1.Locatie
2.Persoonsgegevens
3.Gegevensopdrachtgever
4.Uitvaartondernemer

Deze 4 tabellen zijn gekoppeld met Dossiernummer
Wat is nou het probleem ik krijg de twee tabellen Begraafplaatsen en Crematorium niet goed gekoppeld in de tabel locatie, op 1 kollom

mijn vraag is Hoe doe je dat ?
ben ik fout bezig moet alles in 1 tabel gezet worden ?

ik ben nieuwe in Access , ik ben een beetje bang dat ik niet op de goede weg ben.

Alvast bedankt

groetjes
Workchannel
 
ben ik fout bezig moet alles in 1 tabel gezet worden ?
De vraag stellen is hem beantwoorden :). Ja, je bent m.i. verkeerd bezig. In tabellen hou je gelijkwaardige entiteiten bij elkaar. Personen dus in een personentabel, bedrijven (uitvaartondernemers bijvoorbeeld) bij elkaar, en lokaties ook. Dus begraafplaatsen en crematoria gewoon in één tabel. Daarbij dan een extra veld waarin je bijhoudt of een locatie een crematorium is, een begraafplaats of beide. Want dat kan natuurlijk ook.
 
Hallo OctaFish

bedankt voor uur reactie,

mag ik vragen uw een voorbeeld bestandje heb, dat ik even goed kan kijken hoe je een database op kan bouwen?

wat ik wil maak woord heel groot

alvast bedankt

groetjes
Workchannel
 
Ik heb bij de cursus Access een voorbeeld db gebruikt, die kun je wel vinden in het eerste draadje van dit forum.
Persoonlijk vind ik het vrij zinloos om een eigen db op te zetten op basis van een voorbeeld van iemand anders. Databases zijn maatwerk, en dus allemaal anders. Wat ik vaak zie is dat men dan het eigen Functioneel Ontwerp gaat aanpassen aan de opzet van die database, compleet de omgekeerde weg dus.
Je laatste zin is ook niet echt bemoedigend, wat bedoel je daar mee? Komt er veel data in te staan? Komen er allerlei koppelingen met andere applicaties? Heb je überhaupt al een FO?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan