unallocated?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mucooo

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2012
Berichten
7
Beste,
Ik probeer ubuntu te installeren naast windows 7. Ik heb in windows 2 schijven ( C 160GB D: 90 GB).
Het probleem is dat ik bij de installatie geen van de beide schijven zie.
zoals gewoonlijk zijn er twee keuzes in mijn installatie
1 schijf wissen en ubuntu installeren : als ik hierop klik krijg ik maar een schijf te zien namelijk
SCSI4 (0,0,0)(sda) - 250.1 GB ATA ST9250827AS /dev/sda (ext4)

2iets anders : hier krijg ik als partitie enkel /dev/sda te zien
ik heb geprobeerd om een nieuwe schijf aan te maken in windows (bv. schijf U:) toch zie ik hetzelfde resultaat.

Wanneer ik Gparted open zie ik weer enkel een gehele schijf van 250GB waarop "unallocated" staat
 
dan moet je in de niet toegewezen ruimte een partitie aanmaken?
 
Lijkt mij dat jij tijdens je windows installatie en partitie aanmaak gekozen hebt voor een dynamische schijf ipv primaire en/of uitgebreide/logische partities.....
Dit kan je niet zomaar oplossen met de linux harddiskmanagers GParted of Parted Magic........voor zover ik weet,moet dat via windows of closed source programma's opgelost worden.
Heb ergens ooit een programmaatje tegengekomen dat dit iets makkelijker maakt,werkte echter maar met bepaalde structuren van dynamische schijven....
 
Laatst bewerkt:
weet je toevallig nog welk programma ik best zal gebruiken?
 
ik heb mijn partities op Easus bekeken,maar mijn schijf is niet dynamisch, ik heb 2primair en 2logische partities
 
Is vreemd dat GParted dan niet werkt......probeer anders eens met Easus die partities te deleten die jij wil gebruiken voor Ubuntu,en formateer deze met Easus dan opnieuw als FAT 32,reboot en probeer de installatie van Ubuntu dan nog eens...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan