Uniek waarden tellen in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjobbels

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Berichten
145
Hoi,

Ik heb een rapport dat gegevens haalt uit 2 query's.
Een query met alle hoofdkantoren en 1 query met subkantoren.
Boven in het rapport staat een samenvatting per salesmanager hoeveel kantoren en subkantoren hij/zij op de lijst heeft staan.

Ik heb in een tekstbox een simpele formule geplaatst, maar deze telt als er bijvoorbeeld 1 hoofdkantoor is en 4 subkantoren dat we in totaal 4 hoofdkantoren hebben. Hij telt dus niet de unieke waarden (ik heb al vanalles geprobeerd in eigenschappen door unieke waarden / records op ja te zetten, maar dit werkt ook niet).

De formule die ik nu heb is als volgt:

=Aantal([CSid])

En voor het tellen van uitkomsten uit uitrolschermen:

=Som(IIf(Nz([Prioriteit];"")="Hoog";1;0))

Nu heb ik wat gelezen over Ecount, dit schijnt echter geen gebruikelijke formule te zijn in access.

Wie kan mij op de goede weg helpen?

thanks
 
ECount is een (aangepaste) versie van DCount. De functie is gemaakt door Allen Browne. Je omschrijving is verder te vaag om precies te zien wat er fout gaat; het zou kunnen zijn dat je de formule in het verkeerde stuk van je rapport maakt.
Boven in het rapport staat een samenvatting per salesmanager hoeveel kantoren en subkantoren hij/zij op de lijst heeft staan.
Misschien heb je de formule in een rapportkoptekst gezet i.p.v. een groepskoptekst.
 
sorry voor de late reactie. Vrij geweest.
Dat klopt idd over e-count (zullen we dan maar achterwege laten)De formule staat niet in een rapport koptekst zie screenshot

screenshot rapport.jpg

Of heb je nog meer info nodig?
 
Ik zal kippig worden, want ik zie geen tekstvak met de door jou aangegeven formule.... Waar staat-ie? Misschien kun je er een pijl of cirkel op zetten.
Overigens denk ik dat je wel met een DCount moet werken, maar dat is een ander verhaal.
 
Geen probleem hoor. Ik heb een cirkel erom heen gezet. Helaas hebben we geen normaal fotoprogramma (vandaar de slechte kwaliteit).

screenshot rapport2.jpg
 
En wat wil je nu tellen? Want de formule staat overigens wel in een koptekst, al zei je eerder van niet ;) Geeft niks, want dat moet ook. Nu nog even duidelijk zien te krijgen wat je exact geteld wilt hebben....
 
zoals in de eerste post geschreven wil ik graag tellen hoeveel bedrijven er op de lijst van een salesmanger staan. Het rapport is gebasseerd op een query bestaande uit 2 query's. 1 query met alle hoofdkantoren en 1 query met alle subkantoren van de hoofdkantoren.

De telling is in feite heel simpel. Maar als je een selectie maakt op een bepaalde salesmanager (via een apart formulier) zie je dat de tellingen veel te hoog zijn.

Het komt er op neer, als er bijvoorbeeld 1 hoofdkantoor is en bijvoorbeeld 4 subkantoren dan is de uitkomst 4 hoofkantoren ipv 1 hoofdkantoor.

De query achter het rapport ziet er als volgt uit:

CSid Bedrijfsnaam Plaats Dochterid Bedrijfsnaam Plaatsdochter

52 BedrijfAAA Eindhoven 160 DochterAAA Deventer
52 BedrijfAAA Eindhoven 161 DochterBBB Zwolle
52 BedrijfAAA Eindhoven 162 DochterCCC Rotterdam
52 BedrijfAAA Eindhoven 163 DochterDDD Weert

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is :)
 
@OctaFish is het zo duidelijker? of heb je meer info nodig?
 
Meer tijd ;)

Kun je de sql's van de queries posten? Kan ik denk ik wat meer mee...
 
SELECT tblBedrijfHitlist.SalesManager, tblBedrijfHitlist.CSid, tblBedrijfHitlist.NaamBedrijf, tblBedrijfHitlist.[Plaats(HK)], tblBedrijfHitlist.Status, tblBedrijfHitlist.Branche, tblBedrijfHitlist.Prioriteit, tblBedrijfHitlist.Fase, tblDochterHitlist.Dochterid, tblDochterHitlist.NaamLocatieDochter, tblDochterHitlist.Plaats, tblBedrijfHitlist.OmzetPotentie, tblBedrijfHitlist.BU, tblBedrijfHitlist.DistrictTTU, tblBedrijfHitlist.DistrictTTW, tblDochterHitlist.BU, tblDochterHitlist.DistrictTTU, tblDochterHitlist.DistrictTTW, tblBedrijfHitlist.Mustwin, tblBedrijfHitlist.Vervallen
FROM tblBedrijfHitlist LEFT JOIN tblDochterHitlist ON tblBedrijfHitlist.CSid = tblDochterHitlist.CSid
GROUP BY tblBedrijfHitlist.SalesManager, tblBedrijfHitlist.CSid, tblBedrijfHitlist.NaamBedrijf, tblBedrijfHitlist.[Plaats(HK)], tblBedrijfHitlist.Status, tblBedrijfHitlist.Branche, tblBedrijfHitlist.Prioriteit, tblBedrijfHitlist.Fase, tblDochterHitlist.Dochterid, tblDochterHitlist.NaamLocatieDochter, tblDochterHitlist.Plaats, tblBedrijfHitlist.OmzetPotentie, tblBedrijfHitlist.BU, tblBedrijfHitlist.DistrictTTU, tblBedrijfHitlist.DistrictTTW, tblDochterHitlist.BU, tblDochterHitlist.DistrictTTU, tblDochterHitlist.DistrictTTW, tblBedrijfHitlist.Mustwin, tblBedrijfHitlist.Vervallen
HAVING (((tblBedrijfHitlist.Vervallen)=No))
ORDER BY tblBedrijfHitlist.CSid;
 
@ocatafish

Ik zit nu te denken aan een andere oplossing.
Door de records in het rapport te nummeren via de eigenschap Besturingselementbron =1. Nu zie ik ook uiteindelijk hoeveel CSid's iemand op zijn lijst heeft staan. Het eindtotaal wil ik graag in de koptekst terugzien zoals ik het nu heb opgebouwd (zie screenshot in eerste post.) Maar welke formule moet ik hiervoor gebruiken?


Met de nummering bedoel ik onderstaande:
http://office.microsoft.com/nl-be/a...en-groep-of-rapport-nummeren-HP005187383.aspx
 
@octafish heb je misschien even tijd om hierna te kijken?

Mijn dank is groot!
 
Ik had er al even naar gekeken, maar het was niet zo simpel als ik had gedacht. Dus het rijpt nog... Moet overigens niet te moeilijk zijn...
 
Nee, nog niet... Ik heb eigenlijk geen goed voorbeeld om mee te testen. Kun je er een maken in 2003 format?
 
Lijkt me handiger als je dat gedeelte er juist in laat zitten :d
 
hoi octafish,

zie je nog een kans om het te bekijken?

thanks!
 
Moet weer even graven; heb er wel naar gekeken. Ik krijg in de query wel de juiste aantallen, maar nog niet in het rapport. Wat vreemd is....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan