• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke records halen uit meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco1805

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2014
Berichten
40
Goedemorgen,

Dagelijks trek ik een extract uit SAP met artikelen waarvan de voorraad onder een bepaald minimum komt. Nu wil ik die dagelijkse bestanden in Excel per week gaan analyseren. Ik krijg dan zoiets als bijgaand.

In elk van de 5 tabbladen kunnen artikelcodes staan die ook in 1 van de andere tabbladen staat, maar hierin kunnen ook unieke codes voorkomen. Hoe krijg ik die eenvoudig in lijst, zonder dat hier dubbele records in komen. Met de volgende stappen red ik mij zelf wel, ik loop alleen op dit begin meteen al vast.

Alvast bedankt voor de hulp.
 

Bijlagen

  • 2014-48.xlsx
    26,7 KB · Weergaven: 51
Hallo Lam201.

Ik maak dit bestand niet voor mezelf, anders zou ik dat inderdaad op die manier kunnen doen. Echter de eindgebruikers hebben weinig kennis van Excel en ik wil dit voor hen automatiseren...
 
Indien je VBA mag/wil gebruiken, test dan deze bijlage eens.
 

Bijlagen

  • 2014-48 (1).xlsm
    39,6 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Werkt goed, dank je wel WHER.

Ik heb niet zoveel verstand van VB, dus zou je dit ook de kolom omschrijving ook kunnen opnemen in de code?
 
Zie aangepast bestand hierboven:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan