UPC Cisco EPC3925 (mogelijk nieuw abbo) (nieuwe router)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Berichten
337
Hallo Helpmijers,

Al lange tijd heb ik thuis erg slechte WIFI. Mijn iPhone heeft op de 2e verdieping soms wel/soms niet internet, maar de Samsung S4 van mijn broertje heeft op de 1e verdieping al helemaal geen internet meer. De laptop heeft op de 2e verdieping het best ontvangst, maar als er überhaupt al internet is valt het vaak even weg (paar seconden tot minuten).

Mijn kabel internet daar in tegen ligt strak aan de 50MB, hier ben ik erg tevreden over!

Mijn abonnement:
Internet en Digitale TV: 50 Mb Fiber Power Internet & DTV & Kabel TV en Radio
50 Mb Fiber Power Internet
Digitale Kabel TV en Radio
Digitale TV

Nu heb ik (na lange tijd) is ingelogd op UPC.nl en zag dat hetzelfde abonnement tegenwoordig 37,50 is! Terwijl ik nog steeds 48,- per/maand betaal.

Daar wou ik dus even over gaan bellen, maar ik wou gelijk het internet probleem voorleggen.

Mijn vragen
Is het probleem van de WIFI mijn schuld of ligt het aan de modem (CISCO EPC3925), ik heb gezien dat het een veel besproken onderwerp is, maar een oplossing heb ik niet kunnen vinden. Misschien een firmware fout? Ik heb hem nog nooit geüpdatet.

Is het een optie om een betere router te kopen en die aan te sluiten op het CISCO modem van UPC? (En dan alleen voor draadloos internet, want kabel werkt goed.)

Krijg ik bij een 120MB internet abonnement een betere modem?, dat abonnement kost namelijk hetzelfde als wat ik nu betaal p/m. Zo ja; is het probleem van de WIFI dan opgelost?

Misschien een andere oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Zou idd bellen, die Cisco heb ik ook maar gebruik alleen het modem deel, wifi was maar 3mtr!!!! bij mij, met een Belkin erachter nu tot 50mtr.

Of een ander merk modem/router eisen of er een goede router erachter zetten en de Cisco in bridge mode laten werken met de radio (wifi) ook uit.
ip adres is 192.168.100.1 bij de UPC Cisco.

Zeuren dat je weggaat kan een korting opleveren, doe ik elk jaar maar in dit geval zou ik hem om laten zetten naar die van een lager bedrag, ligt er wel aan tot wanneer je abbo loopt, kan schelen, ook hier zeuren kan helpen zodat dat ook kosten loos gebeurt.
 
Heb ze ff gebeld, abbo gaat naar 37,50 maar ik moet wel een aparte router kopen.
 
Indien je eentje met dual-band en gasttoegang gebruikt is dat erg handig als er in de buurt veel wifi router gebruikt worden en als je vaak mensen op visite hebt, gasttoegang voorkomt dat ze op je netwerk kunnen, vind dat best handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan