Upc horizon

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvds

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2013
Berichten
7
Hebben jullie hetzelfde probleem dat UPC horizon zo tegenvalt.

Probleem 1:
Ik kom niet aan de 120 GB wat in mijn abbonement zit.

Probleem 2 (niet echt een probleem maar.. wieweet):
Het internet is matig boven.

Probleem 3:
De XBOX functioneert er slecht mee. Hij kan niet connecten met het internet. Wij hebben onlangs een soort repeater achtig iets gekocht even uitproberen of dat werkt.. (XBOX staat boven)

Als iemand een oplossing heeft voor 1 van de problemen vooral probleem 1&3

Ik heb de UPC horizon box en het internet komt via de Cisco router
 
Abonnementen zijn tot 120 MB geen garantie dat je het ook krijgt, kijk de voorwaarden maar na.
Rest geen ervaring.

PS: snelheid direct na het modem is?
Of zijn dat ervaringen na de Cisco?
 
1 : zoals andre al aangeeft: het is geen garantie dat je het ook haalt , ik heb ook 120Mb maar haal net niet de 100Mb en een 10Mb upload

2: het internet boven is matig.....dit kan aan verschillende factoren liggen zoals bekabeling,switches dit is niet gelijk de schuld van upc
heb je daar kabel of werk je draadloos?


3 dit zal wel een NAT probleem zijn,dit is op te lossen door poorten te openen naar de XBOX
 
Ik haal 40mb beneden met WiFi. bekabeld ga ik straks even proberen. En ik moet dan even de porten openzetten.
 
Gebruik:

http://speedtest.upc.nl/

Om de snelheid intern te meten voordat je een andere tester gebruikt.

Draadloos is, tenzij je een eigen AC router hebt, zeer beperkt bij UPC. Om 120 Mb/s wireless te halen ben je toegewezen op een 5GHz AC band. 5GHz-N haalt zo'n 90 Mb/s, 2.5GHz-N haalt zo'n 50-70 (met een goede router en client).

Gelukkig heb ik zelf nog een echt modem met een eigen router, dan ben je gelukkig niet aangewezen op de limitaties van de UPC apparatuur (maar is wel een stuk duurder)
 
Voor je xbox zorg dat deze bekabeld is en zet een handmatige netwerk connectie met de DNS op naar GOOGLE: DNS primary 8.8.8.8 Secondary 8.8.4.4. ( De Xbox settings Niet in je Router )

Dit zorg voor een betere webserver connectie.

Dit probleem is ook bekend bij KPN en heeft veel effect. Succes.
 
Allemaal bedankt ik ga gelijk mijn provider bellen en het regelen!
 
Ik kom niet aan de 120 GB wat in mijn abbonement zit.

Lol, de MB'tjes GB'tes worden weer zonder enige scrupules gebruikt.
En als je met wifi 20Mb download op 5mtr. afstand haalt is het al goed te noemen op de 5Ghz band.
Een met een 120Mb abbo wat alleen de communicatiesnelheid aangeeft en zo ook in die testers haal je nooit 120Mb, in duplex is het zenden en ontvangen nooit tegelijk dus die 120Mb kun je vergeten.
 
Valt wel mee hoor, ik haal over het algemeen 117 Mb van de 120. Het is alleen wel erg afhankelijk van het gebied. UPC is namelijk origineel een tiental kleine bedrijfjes. Niet in al van die gebieden is de infrastructuur gelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan