update wordt pas uitgevoerd na muisklik...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Berichten
152
Hallo,

Ik heb een formulier op een query en die laat de een record zien met status "aanvraag".
via een macro gebeurt er direct na het oproepen van het formulier een bijwerkquery die de status moeten veranderen naar "bezig".
bij de code staat er dit:

Private Sub Command7_Click()
On Error GoTo Err_Command7_Click

Dim stDocName As String

stDocName = "aanpassen naar status bezig"
DoCmd.OpenQuery stDocName, acNormal, acEdit

Exit_Command7_Click:
Exit Sub

Err_Command7_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Command7_Click

End Sub


Op zich werkt het wel, ik krijg de record die ik nodig heb en de status verandert ook naar bezig, maar hij doet dit pas als ik met de muis in het vak van status klik...
En hij zou dit dadelijk moeten doen (als dat mogelijk is).

Iemand enig idee waarom dit is?
Heb al geprobeerd van ergens in de code "me.status.setfocus" bij te typen zodat de cursor automatisch in dat vak terecht zou komen en het misschien direct wordt aangepast, maar de cursor blijft automatisch in het eerste vak terechtkomen...

grtz,

chris
 
je moet de achterliggende query van je form updaten. dat kan met het commando me.requery. Ik doe er soms nog een me.refresh achteraan.

HTH:D
 
Hey Guus,

waar moet ik die me.requery en me.refresh dan juist zetten?
en wat is het verschil juist tussen die twee?

Heb het op een paar plaatsen proberen te zetten, maar toch veranderde er niets...

grtz,
chris
 
Hey Guus,

waar moet ik die me.requery en me.refresh dan juist zetten?
en wat is het verschil juist tussen die twee?

Heb het op een paar plaatsen proberen te zetten, maar toch veranderde er niets...

grtz,
chris

De me.requery is voldoende om deze na je DoCmd. te zetten. Dan is de query uitgevoerd.

Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan