updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
819
als ik de pc start begint zoals vanmorgen de windows updates te downloaden, dan is de pc heel erg traag, duurt soms wel een minuut of 2 voordat een pagina word geladen en gereageerd word met scrollen van de muis, hoe kan ik instellen dat de windows 10 updates niet meteen worden gedownload maar op een tijdstip dat ik wil ?
 
Voor het opstarten worden ze niet meer gedownload maar geïnstalleerd.

Bij mij is er altijd alleen een blauw scherm voordat Windows opstart dus het bezet houden van de computer is niet normaal. Misschien heeft u een virusscanner die op de achtergrond scant en bovendien instellingen heeft voor wanneer dat deze scans uitvoert. Na belangrijke updates worden bestanden op de schijf opnieuw geïndexeerd. Dat dient vooral tot doel snellere zoekopdrachten maar dat is alleen nodig bij heel veel bestanden en zoekacties in bestandsinhoud. Je kan ook snel zoeken zonder Windows Search Service actief. Beter schakelt u de Windows Search Service uit bij services. Kijk in het systeemvakje wat er allemaal actief is en stel daarna een lijst op met AutoRuns van Sysinternals, om te kijken of u het aantal taken wat kan verminderen. Bij weinig geheugen, tot 4 Gb, zou ik een geheugenmanager gaan gebruiken, zoals Wise Memory Optimizer. Er is hier al eens op gewezen dat dit wel vaker iets naar de schijf schrijft, namelijk het virtueel geheugen. Het virtueel geheugen (wisselbestand) moet daarvoor groot genoeg zijn en het liefst minimaal even groot als maximaal, omdat het automatisch moeten vergroten ervan moeilijk kan zijn voor Windows. Kijk of u het geheugen nog kan uitbreiden en of er sneller geheugen in de computer geplaatst zou kunnen worden, misschien heeft u een "groen" model harde schijf en kan u beter een snellere of een SSD schijf nemen.
 
Laatst bewerkt:
ok, maar dan begint die toch s'morgens na het starten van de pc vanzelf de updates weer te downloaden, dat irriteerd mij. ik wil zelf bepalen wanneer en hoe laat dit gebeurt.

How to prevent Windows updates downloading. Dus jij zegt dat daar de oplossing niet bij staat. Heel vreemd.
Onder services.msc Windows Update uitschakelen?
 
How to prevent Windows updates downloading. Dus jij zegt dat daar de oplossing niet bij staat. Heel vreemd.
Onder services.msc Windows Update uitschakelen?

heb het gevonden en uitgeschakeld, kan ik t.z.t. zelf kiezen om updates te downloaden en installeren ? als ik het goed begrijp, dank voor de info
 
Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Dus oordeel zelf wat uitschakelen doet. Het is juist de bedoeling dat 'updates' zo snel mogelijk worden geïnstalleerd want criminelen proberen je altijd een slag voor te zijn.

dan is de pc heel erg traag, duurt soms wel een minuut of 2 voordat een pagina word geladen en gereageerd word met scrollen van de muis,

Dat is sterk afhankelijk van jouw systeem. Welke CPU, hoeveel RAM, voldoende virtueel geheugen!
Koop de volgende keer een sneller systeem. Ik heb bij het updaten nergens last van, gaat allemaal lekker snel.
 
dit is mijn systeem, de pc is al een oudje, maar voldoet nog
Overzicht.JPG
virtueel geheugen vind ik niet...............
 
Laatst bewerkt:
Het is net wat beter dan een Core 2 Duo. Gezien in de vergelijking: https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i3-530+@+2.93GHz&id=737

Geeft niet maar de grafische kaart kan een computer versnellen en deze kostte €40 en is van het zelfde niveau.

Ik heb voor 4 Gb geheugen een geheugenmanager aangeraden, het is echter toch gunstig dat de grafische kaart zelf 2 Gb. geheugen heeft dus daar zit u boven. Wilt u taken en achtergrondprocessen minderen, wat sterk is aan te raden vanwege dat de computer niet up to date is wat snelheid betreft, dan kan u misschien de Realtek Audio verwijderen via Apps en onderdelen, wanneer u dat ziet bij de systeemvak pictogrammen rechts op de taakbalk. Een Realtek stuurprogramma is namelijk niet nodig met gewoon stereo luidsprekers en Windows kan dat zelf. Zoals ik al aangaf moet het systeemvakje zo leeg mogelijk blijven dus ook geen pictogram bevatten van een WiFi manager want dat kan Windows ook regelen, als de service staat ingeschakeld. Verder geen cloud service open houden, zoals Dropbox, als u dit op dat moment niet gebruikt en een malware scanner in het systeemvakje kan ook vertragen dus handmatige controles er mee zijn dan beter. Sommige ouderwetse virusscanners of beveiliging pakketten zouden uw computer ook te veel bezig houden.

U heeft inderdaad een "groen type" harde schijf en dat zorgt in belangrijke mate voor vertraging. Of u een SSD schijf van goede reputatie neemt zoals Samsung (die met hun driver de veel gebruikte sectoren kan verplaatsen) of een snellere traditionele harde schijf, die keuze is aan u. https://hdd.userbenchmark.com/SpeedTest/1117/WDC-WD10EARS-00Y5B1

Virtueel geheugen is wat moeilijk te vinden. Ga bij Zoeken op de taakbalk naar "Configuratiescherm" en kies Systeem. Klik in de Systeemeigenschappen op "Geavanceerde Systeeminstellingen" en klik op het tabblad Geavanceerd onder Prestaties op "Instellingen". Dan Geavanceerd en in het gedeelte Virtueel geheugen de knop "Wijzigen". U vult eventueel 3072 (dat is 3 Gb.) minimaal en maximaal in voor de partitie met Windows. Eventueel 4096 als u de geheugenmanager gaat proberen. Ik voorzie dan verder geen problemen er mee. Ik plaats nog een afbeelding hiervan omdat u kan proberen maar heb zelf mijn geheugen al verdubbeld.

Knipsel Memory Optimizer.JPG
 
Laatst bewerkt:
i3, 4 GB RAM, geen SSD, allemaal achterhaald. Voldoet nog, maar dan moet je ook tevreden zijn met de mindere prestaties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan