upgrade amd systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesslem

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Berichten
179
ik zit te denken aan het upgraden van mijn systeem en heb geen zin om een i7 te kopen want dan ben ik veel te duur uit.
ik hbe nu een amd 6000+, een abit78gs moederbord een evga 9800gtx+ en 2048mb ram.
ik wil nu een xfx moederbord kopen de 750a, nog een 9800gtx+ om ze in sli te draaien en een 4gb ram setje van 1066mhz.
niet te vergeten een processor ( ben er nog niet over uit maar dit lijkt me handig:
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom X4 9950 loopt op 2.6ghz

graag reacties over dit syteem

oja ik heb een 650watt voeding van antec
 
Leuke processor hoor :thumb:
Je kunt ook voor een processor uit de Phenom II serie kiezen, maar daar moet je volgens mij een AM3 mobo voor kopen.

Vreemd genoeg passen AM2+ processors wel op een mobo met AM3 socket, maar AM3 processors niet op een mobo met AM2+ socket.. :confused:
 
ik dacht eigenlijk dat de am3 processors wel op een am2+ moederbord konden. had ik ergens gelezen. dan ga ik namelijk wel voor een phenom 2.
waarschijnlijk koop ik ook eerst moederbord en procesor dan ff sparen en dan extra videokaart.
 
Zie hier bij het kopje Compatibility:
http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_AM3

AM3 processors doen het dus niet op een AM2+ socket omdat:
AM3 maakt gebruik van DDR3 geheugen, wat niet ondersteund wordt door AM2+ (chipset)
AM3 sockets hebben 938 pinnen waar AM2+ er 941 heeft.

Op diezelfde link staat echter dat de Phenom II 920 en 940 echter een AM2+ variant kennen.. Verwarrend..
 
miss is het slimmer om eerst een niew mobo en intel prcesor te kopen en als ik weer geld heb nog een extra 9800gtx+. ik kan miss wel een i7 kopen maar ik weet niet of dit te duur gaat worden. een i7 een moederbord en ddr3 kom je al gauw rond de 550

nesslem
 
Een AM2-processor en een AM2+-processor kan op een AM2-moederbord EN op een AM2+-moederbord.
Een AM3-processor kan op een AM2+-moederbord en op een AM3-moederbord, maar niet op een AM2-moederbord.

AM2(+)-moederborden is DDR2.
AM3 is DDR3.

En de AM3-processors ondersteunt allebei.
 
Ik heb nog een an78gs moederbord van abit die am2+ is zal ik die houden in misschien voor 250 euro een gtx280 1024mb kopen. of kan ik beter een nieuw mobo kopen en een nieuwe intel procesoor. ik weet namelijk niet of de am2 ( de phenom 2 met 3hgz) alle games aan kan en of ie nog even meekan.
wellicht gaat amd ook weer een neiuwe serie maken en dan worden de i7 proesoren weer ietsje goedkoper lijkt me.

nesslem
 
De Phenom II is qua prijs-kwaliteit de beste keuze op het ogenblik.
Ik denk alleen dat jij wel een nieuw moederbord nodig hebt.

De i7-processors zijn kwalitatief het beste, maar door de dure moederborden kom je echt een stuk duurder uit.

Socket 775 beter dan een een phenom II 940 zijn de Q9550 of beter. Maar dat zijn dan processors van 250 euro of meer.
 
marsmannetje of iemand anders zou je een optie kunnen bedenken en dan sturen.
ik zit zelf te denk aan iets met een sli moederbord en dan am3 of zo.
miss kan ik dan nog een keer een 9800gtx kopen, want nu is denk ik mijn bottenleck de processor

nesslem
 
ik kan ook de amd 2 940 kopen die loopt op 3ghz en dan kan hoef ik niet meteen een nieuw mobo te kopen

nesslem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan