Upgrade kit of nieuwe GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

shckwav

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Berichten
11
Dag lezers!

Ik ben sinds kort een blije speler van Guild Wars 2. Geweldig spel dat ik met mijn vrienden kan spelen, die voorheen World of Warcraft niet wilde spelen!
Maar helaas kan mijn PC alles niet laten zien, wat mijn vrienden wel kunnen zien op hun schermen (draw distance en shader effecten). :(
Als ik wel alles wil zien, dan zakt de FPS onder de 30 FPS!

Ik heb een beduget voor een upgrade-kit of een videokaart.

Momenteel speel ik op een:
E8600 @ 3,5 GHZ OC
DRAM 560MHZ OC
en een
Zotac GTX 275 AMP!

Ik heb een Q9300 liggen, die ik gewisseld heb met de E8600 om extra FPS te halen in spellen als Rage en World of Warcraft.

DirectX 11 laten voor wat het is, want mijn vrienden spelen allemaal ook op DirectX 10 kaarten en de GTX 275 is een directX 10 kaart, wat is de beste oplossing voor mij?

Een upgrade kit met een i5-3570k, 1600 Mhz RAM en Z77 Mobo met mijn huidige GTX 275 videokaart?
OF
Mijn huidige E8600 / Q9300 kit behouden en een GTX 670 kaart erop steken?

Bij voorbaat dank voor jullie adviezen!
Wilco
 
Q9300 + GTX670 zal de beste prestaties voor games geven, maar dan zal je de Q9300 wel wat moeten overclocken anders kan deze je videokaart niet bijbenen ;)
 
Dag K1pje.
Bedankt voor je reactie!

Tot hoever moet ik de q9300 overklokken denk je?

Wilco
 
Bij gaming doet de aantal megaherzsjes van een CPU nauwelijks nog ter zake, en ook met andere zaken niet meer, de ipc is van belang, maar ook niet echt bij gamen.
Het geheugen en chipset doen meer maar helemaal de grafische kaart, de laatste bepaald in gaming voor de prestaties, de cpu kan dat op z'n sloffen wel bijhouden want die draagt er niet veel aan bij.
 
K1pje > Ik heb vandaag de Q9300 erin gezet en ik hoop dat ik de snelheid op 3 Ghz kan krijgen. helaas is de multiplier locked op deze CPU. :(

Lange Pier> Bedankt voor de info! Ik zie inderdaad bij testresultaten dat mijn grafische prestaties met 0,025% achteruit is gegaan. :p
Van 3,5Ghz naar 2,5Ghz op de CPU en 560Mhz naar 400Mhz op de RAM maakt bar weinig verschil voor de GPU. :)
 
Op socket 775 moet je ook overclocken middels de FSB ;) Als ik jou was zou ik eerst maar eens goed inlezen.
 
Dag K1pje,

Ik kom met het programma-tje wat mee gestuurd is met mijn mobo weer niet verder dan 350Mhz FSB en 560 Mhz op de RAM. Anders heb ik een instabiel systeem.
Tijd om zelf maar eens de BIOS in te duiken en handmatig de boel in stellen. :)
*Zet leesbril op.*
 
Tip: overclocken doe je altijd middels de BIOS, met programma's overclocken is nooit verstandig!

Tip 2: begin met een aantal dingen vast te zetten: Vcore, PCI-e frequenty op 100MHz, overige voltages vastzetten. Doe je dat niet, dan zal het moederbord deze voltages automatisch mee verhogen bij een hogere FSB. Dit creeert onnodige warmte en kan schadelijk zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan