upgrade naar amd 64

Status
Niet open voor verdere reacties.

virtuosa

Meubilair
Lid geworden
17 aug 2001
Berichten
5.300
volgende maand zal ik een upgrade gaan doen.
nu is het probleem dat er gewoon weg te veel,
verschilende amd prosesoren zijn.

buget is 600 euro

ik heb dan nodig een asus moederbord = 131 euro
van welke socket dan ook dat maak me niet zo uit
ik zou dan ook een amd 64 3500 + nemen er bij
op welke snel heid zou die draaien want ik zoek er een,
die net zo goed deed als mij athlon xp 2800+ die op,
2.9 ghz draaide dus die snel heid wil ik terug.
hier de vraag welk typen amd64 draai ook op 2,9 ongeveer

alvast bedankt

groetjes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Nou ik zal zeggen dat die 3500+ wel veel sneller is dan je vorige processor. Een 3500+ draait op 2,2 GHZ, maar ik kan me niet herinneren dat een 2800+ op 2,9GHZ draait, eerder 2ghz, correct me if I'm wrong people.
Het aantal gigahertzen zegt niks, de 3500+ die op 2,2 ghz draait concureert vrij goed met een Intel Pentium 4 3.4ghz Extreme Edition.
 
weinig aan toe te voegen, systemizer.
Ghz zegt helemaal niets meer tegenwoordig. Amd kan met minder ghz betere prestaties leveren, maar dit is altijd al zo geweest.
Amd 3500 is niet eens perse nodig, een amd 64 3200 ofzo is ook al een flinke verbetering.

in elk geval wel een s939-processor nemen.
 
Ik ga uiteindelijk ook weer eens upgraden. Wou ook die 3500+ hebben maar ja, zit te twijfelen tussen de 3200+ of de 3500+, of die 3500+ wel het geld waard is.
 
Omdat socket 754 outdated is, als je een moederbord koopt met socket 939 kun je langer mee, hoef je ook niet nog een keer je moederbord te vervangen. Bovendien is Socket 939 ook sneller en ondersteund het Dual Channel Memory Interface.
 
de amd 64 4000+ is ook in s754 uitgekomen en voor zover ik weet is er nog geen chipset uitgekomen die dual channel met een amd64 combineert
 
Geplaatst door firebird
de amd 64 4000+ is ook in s754 uitgekomen en voor zover ik weet is er nog geen chipset uitgekomen die dual channel met een amd64 combineert

Voor zover ik weet is de 4000+ alleen voor de s939. Waar had je die van s754 gezien?
Enne er zijn wel degelijk moederborden die Dual Channel met AMD64 combineren.
Als je bijvoorbeeld kijkt bij www.mycom.nl , naar Basisonderdelen > Moederborden gaat en dan bij Platform Socket 939 (AMD) kiest zie je er een paar.

Zie het als een voorbereiding op de toekomst.
 
Dat is behoorlijk prijzig :eek:
Trouwens dat gaat ook boven virtuosa's budget

Ik zou toch voor een s939 gaan. Deze heeft ook nog een hogere FSB, namelijk 1000mhz tegenover s754's 800mhz
 
klopt, prys is ook niet normaal, maar hy bestaat wel

wat ik bedoelde is dat je met een s754 de prys wat kunt drukken en toch ver boven die processor uit kunt komen die hy al had, blyft er misschien nog wat geld over voor een snelle videokaart
 
Ja beide processoren zijn duidelijk sneller dan die virtuosa nu heeft. Het verschil tussen s754 en s939 is dat socket 939 gewoon toekomst klaar is. Met een s754 heb je ook nog een snelle pc, maar dan zul je later als je wilt upgraden misschien wel een volledig nieuw systeem moeten kopen.

Dus, virtuosa, eigelijk ligt de keuze aan jou.

Socket 754:
+Kost minder en toch een degelijk systeem
-Zal sneller verouderen en uitbreidingsmogelijkheden worden in de toekomst minder

Socket 939:
+Toekomstklaar: later upgraden met een s939 moederbord zal geen problemen moeten geven
(behalve als je een PCI-E videokaart wilt gaan kopen en een mobo hebt die AGP ondersteund, dan zul je een nieuw moederbord moeten kopen)
-Kost (meestal) meer euro'tjes.

Wat wou je eigelijk met je systeem gaan doen?
 
ik doe er niet zo gek veel mee eigelijk

hier een lijst van wat ik zekker mee wil doen

1 games ,
zo als half life 2 en doom 3 de echte zware 3d spelen.
2 foto bewerking
3 dvd's backupen
4 veel op internet en msn :p
p.s ik over clock dit spul niet



Nou ik zal zeggen dat die 3500+ wel veel sneller is dan je vorige processor. Een 3500+ draait op 2,2 GHZ, maar ik kan me niet herinneren dat een 2800+ op 2,9GHZ draait, eerder 2ghz, correct me if I'm wrong people.
mijn amd xp barton draaide hier op 2,9 :p niet overclockt
 
als je een snelle videokaart zoekt voor een aantrekkelyke prys: by mycom hebben ze een aktie: aopen nvidia 6800le voor 190 euri, kost normaal 270
wel OEM , dus je moet er met je pc naar toe om in te laten bouwen
overigens, dit staat niet op de website, je moet even bellen
 
Geplaatst door firebird
als je een snelle videokaart zoekt voor een aantrekkelyke prys: by mycom hebben ze een aktie: aopen nvidia 6800le voor 190 euri, kost normaal 270
wel OEM , dus je moet er met je pc naar toe om in te laten bouwen
overigens, dit staat niet op de website, je moet even bellen

Dat is zeker het geld waard, mijn neef heeft meegedaan aan die actie en is heel blij met dat kaartje.

1 games ,
zo als half life 2 en doom 3 de echte zware 3d spelen.

Nou dan kan een goed videokaartje zeker helpen. Maar over processoren en moederbordjes, ik denk dat ze op beide systemen goed zullen draaien.

2 foto bewerking
Moet lukken met beide systeempjes ;)

3 dvd's backupen
Dit ook trouwens. Een snelle DVD drive is wel handig trouwens.

4 veel op internet en msn
Dit moet kunnen :D Het lukt zelfs op de computers van school, het hele netwerk daar is vervuild met virussen en spyware, computers crashen om de zoveel weken... zucht...

:p
 
mijn amd xp barton draaide hier op 2,9 niet overclockt

Je ***t uit je nek, sorry dat ik het zeg.
Geef maar eens een logfile van everest....

Een athlon xp kan zelfs overgeklokt 2,9 niet halen (althans misschien is het wel mogelijk, maar dan alleen met stikstof-koeling...)
Misschien dat je een computeranalfabeet kan overtuigen dat jouw xp op 2,9 ghz draait, maar een ander toch echt niet.
Jij hebt gewoon bepaalde zaken niet goed gelezen....
 
overigens zijn er meerdere gebruikers op dit forum die moeite hebben met de genoemde videokaart. Pas dus even op aub...
 
Geplaatst door marsmannetje
mijn amd xp barton draaide hier op 2,9 niet overclockt

Je ***t uit je nek, sorry dat ik het zeg.
Geef maar eens een logfile van everest....

Een athlon xp kan zelfs overgeklokt 2,9 niet halen (althans misschien is het wel mogelijk, maar dan alleen met stikstof-koeling...)
Misschien dat je een computeranalfabeet kan overtuigen dat jouw xp op 2,9 ghz draait, maar een ander toch echt niet.
Jij hebt gewoon bepaalde zaken niet goed gelezen....

Klopt wel wat ie zegt, alleen kon misschien wat minder hard :confused:
Er zijn nog geen processoren van AMD die boven 2,4ghz gaan op standaard settings.

overigens zijn er meerdere gebruikers op dit forum die moeite hebben met de genoemde videokaart. Pas dus even op aub...

Hmm, ik lees niet alle topics. De enige die ik ken die die kaart heeft is mijn neef en die is er tevreden over. Hmm.
 
Vreemd. Nou ja in dat geval kan ik je een ATI Radeon 9800pro aanbevelen. Ook een prima kaartje!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan