upgrade naar dualcore

Status
Niet open voor verdere reacties.

sigilens

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
144
hallo ik wil een amd athlon 64x2 3800+ aanschaffen samen met een nieuw moederbord en geheugen.
Nu heb ik 2 vragen:
is het echt noodzakelijk dat ik er 2 dezelfde ddr2 geheugen bankjes in doe i.p.v. 1?
en
is een 64 bit versie van xp beter voor dualcore dan een 32 bits versie?
 
Indien je 2 geheugenmodules gebruikt is het beste dat je 2 identieke hebt. De 64 bits versie van XP is in theorie veel beter maar in de praktijk totaal onbruikbaar omdat er gewoon weinig tot geen drivers voor zijn.
 
Indien je 2 geheugenmodules gebruikt is het beste dat je 2 identieke hebt. De 64 bits versie van XP is in theorie veel beter maar in de praktijk totaal onbruikbaar omdat er gewoon weinig tot geen drivers voor zijn.

ok dat van die geheugenmodules was ik net achter gekomen dus dat probleem is opgelost.
maar met de 32 bits versie van windows gebruikt die dan echt de dualcore zodat ik 2 verschillende programmas tegelijkertijd kan gebruiken of bv iets uitpakken met winrar ewn tegellijk een film decoderen??
 
Windows regelt het dual-core verhaal, daar heb je niet de 64-bit versie voor nodig.
Zoals hierboven al gezegd vergt de 64-bit versie echter wel andere drivers dan de de 32-bit versie, ik zou dan ook niet overstappen, tenzij je alle juiste drivers weet te vinden.
 
dus ik kan gewoon met de 32 bits versie gaan werken , dan werkt de dual core dus gewoon.
Er is dus niet speciaal die 64 bit versie voor nodig om zeg maar beide processoren te laten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan