Upgrade nuttig/verstandig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Newfy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
20
Hallo,
Ik ben een gewone computerliefhebber die zich de laatste tijd een beetje ergert aan zijn machientje. Wanneer ik een avi-file met convertXtodvd brand, kan dit tot 3 uur duren. Tijdens dit proces kan ik niets anders op de computer doen. Blijkbaar eist dit de volledige kracht van de processor op.
Ik ben er dus vrijwel zeker van dat de verouderde processor hierop niet berekend is en denk erover om te upgraden. Mijn budget is echter beperkt.

NU: AMD AthlonXP 1833 processor op MSI K2Delta moederbord met 2x 256 MB apacer DDR SDRam PC 2700 (DDR333) en 1x Adata DDR SDRam PC 3200 (DDR400) geheugen + een NVIDEA GeForce FX5200 beeldkaart + HD 160GB (IDE)

Ik had gedacht aan een AMD Athlon64x2 6000+ 3.1GHz processor (ong. 80€) op een bijhorend Moederbord (ong. 60€). Ik vermoed dat ik ook het geheugen zal moeten vervangen, maar de beeldkaart kan behouden.

Ik zag echter ook volgende aanbiedngen op Tweakers.net.

Asus M2N4-SLI Moederbord
AMD Athlon 64 X2 4200+ (2.2GHz, 1MB) + standaard koeler
3GB Kingston Dual Channel geheugen PC2-5300 (2x1gb en 2x 512mb) voor 125€

Asus M2N-SLI Deluxe & AMD Athlon X2 5600+ en Cooler aangeboden voor 125€

MSI K9A2 Platinum + AMD X2 5000+ Black Edition aangeboden voor 110€

Zijn deze aanbiedingen de moeite waard? Is het uberhaupt de moeite waard om de geplande upgrade uit te voeren? Zal dat mijn probleem/ergernis oplossen?

Of MOET ik mijn budget optrekken en zwaarder gaan?
Ik gebruik mijn PC hoofdzakelijk voor internet en office-toepassingen, sporadisch een eenvoudig spelletje en regelmatig een film branden met convertxtodvd of nero 9
 
Laatst bewerkt:
`die aanbieding op tweakers is zeker een mooie aanbieding, alleen het is SLI en dat is voor gamers.
het heeft een langzame processor.
en 3GB geheugen kost tegenwoordig ook niets meer dus, wat dat betreft zou ik als ik jouw was die stap niet maken. al speelde je nou meer spelletjes zou ik het zeker doen, een normaal SLI moederbord kost al 100 euro,

verder zou ik OF jouw optie doen met de 6000+ voor 60
met een goedkoop moederbordje 40 euro, en goedkoop geheugen 4GB voor 40 euro

OF je wacht tot het CORE I7 platform goedkoper wordt ,en zit je weer bij de nieuwste generatie pc 's
 
Bedankt voor de tips. Ik had eigenlijk wel wat meer reacties verwacht, maar heb ondertussen toch een beslissing genomen.
Heb de upgrade kit van 239 euro (Alternate Upgrade kit Phenom X4 9650/ 4GB Kit, Processor, geheugen, moederbord) gekocht bij Alternate in Aartselaar,Belgie (ben van hier, dus)
Het omzetten en branden van avi-files gaat nu inderdaad als een speer. Vroeger deed ie er ong. 3 uur over, nu is het reeds op een halfuurtje gepiept en ondertussen kunnen we gerust nog internetten, een spelletje spelen ... een verademing.
Er is echter een probleempje opgedoken. Bij het voor de eerste keer opstarten werden allerlei drivers voor het moederbord geïnstalleerd, maar bij de installatie van de audio-driver ging het mis. Hier kreeg ik de melding dat er iets fout was en de driver niet kon worden geïnstalleerd. Een tweede maal geprobeerd, maar weer ging het fout. Nu geeft de PC bij het opstarten steeds weer aan dat er nieuwe hardware is gevonden, maar de installatie van het stuurprogramma wil niet lukken. Wat kan er aan de hand zijn?
 
Laatst bewerkt:
Das een foxconn-bug, heb ik het vermoeden.
Dat had ik namelijk ook...

Het probleem is: Ik weet de oplossing, maar ik weet het niet meer precies (en in google kan ik het ook niet vinden).

Het had te maken dat je in 'apparaatbeheer', nadat je ook verborgen apparaten laat weergeven, onder het 'sound' gedeelte een microsoft standaard apparaat moet verwijderen.

Maar ik kan niet meer vinden welk apparaat het was.

Maar als je dat dus deed en je installeerde daarna de driver van cd, dan kwam je er wel doorheen.
Daarna moest ik een update van de microsoft-site downloaden, die uitpakken en die ebstanden had je dan nodig om het verwijdere standaard apparaat weer te installeren.

edit:
Als het goed is gaat het om de "Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio".

Die dus verwijderen. Daarna de geluidskaart opnieuw installeren met de drivers van de cd.
Daarna windows opnieuw opstarten.
Bij mij kwam ie toen weer met de installatie van de verwijderde uaa-driver. En hij kon een bepaald bestand niet vinden.
Als jij dat ook krijgt, dan moet je de naam van het bestand doorgeven, dan zoek ik welk microsoft bestand je moet hebben.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt dat je je wil verdiepen in mijn probleem.
Het door jou genoemde apparaat/stuurprogramma staat niet vermeld onder het gedeelte "besturing geluid,video,spelletjes"
Volgende apparaten vind ik daar wel:
-ATI Functon driver for High Defenition Audio - ATI 791A
-Audio apparaat op de bus voor High Defenition Audio (met geel uitroepteken ervoor)
-Audio Codecs
-Legacy audio codecs
-Legacy video vastlegapparaten
-media beheerapparaten
-Microsoft kernel systeemaudoapparaat
-stuurprogramma voor Microsoft Winmm WDM audio compatibiliteit
-video Codecs
 
Probleem met audio driver opgelost. Ik had gewoon mijn HD herbruikt en denk dat er één en ander met elkaar in conflict kwam. Gisteren een clean install van Windows XP gedaan en na installatie van de Foxconn-CD alles normaal.
Ook het probleem van de powerledjes is opgelost. Ik had gezien dat er maar 2 kabeltjes naar het 3-delige blokje gingen (+ en -) en heb het blokje vervangen door 2 aparte connectortjes de ik uit een andere kast heb gehaald en alles werkt nu prima.

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan