Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok! Dan word dit mijn voorlopige winkelmandje. Iemand anders nog op/aanmerkingen?
Ja. Althans het is meer iets dat ik zelf in overweging nam toen ik de performance van de i5 750 met die van de 965 vergeleek. Je ziet namelijk dat bij processor intensieve taken, zoals renderen, converteren of het compressen van filles met winrar dat de i5 750 ongeveer 20% sneller is dan de 965. Ik maak weleens gebruikt van dergelijke processor intensieve taken en ik koos zelf daarom wel voor een i5.
 
Kan je mij daar wat meer over vertellen? En eventueel ook mijn winkelmandje modificeren?
 
Hier heb je een vergelijking:
http://www.hardwaresecrets.com/article/Core-i5-vs-Phenom-II-X4-CPU-Review/819/12
''When converting a full-length movie from a DVD (MPEG2) to DivX format Core i5-750 was 16% faster than Phenom II X4 965 and 20% faster than Phenom II X4 955; rendering a sample project on After Effects CS4 Core i5-750 was 22% faster than Phenom II X4 965 and 26% faster than Phenom II 955; and compressing files with WinRAR Core i5-750 was 19% faster than Phenom II X4 965 and 22% faster than Phenom II X4 955.''

Als CPU koeler zou ik in deze prijsklasse overigens vooor een andere kiezen. Namelijk de Cooler Master hyper TX 3 (deze werd ook door tweakers.net aangeraden--> ''Hoe goed kan een processorkoeler van minder dan 15 euro nu helemaal zijn? Erg goed, zo blijkt. Als je een tabel van koelprestaties per euro op zou stellen, staat de Hyper TX3 ongetwijfeld bovenaan. Hij koelt stevig genoeg om een fatsoenlijke overklok op je cpu toe te passen en blijft daarbij ruim stiller dan de standaardkoeler.'')

Winkelmand kan ik eventueel morgen modificeren... (nu zou ik overigens voor de i5 760 gaan en niet de 750...)
 
Laatst bewerkt:
Geen mugen2 hoor :p gewoon een goedkopere (doch goede, volgens de reviews) koeler.

En ik voel dat het dan een pak duurder gaat worden...en daar ben ik niet zo blij mee. Maargoed, eerst maar eens zien wat je bedacht hebt. Maandag was ik van plan het te bestellen, dus je hebt morgen de hele dag nog :p
 
Ik denk rond de 40 a 50 euro duurder (inclusief de betere CPU koeler, waardoor je er toch een leuke overklok op kan zetten). En moet het bij Azerty of kan het ook bij 4launch.nl of afuture.nl?
 
liefst allemaal op 1 site, omdat dat gewoon makkelijker is :p

En eerst maar eens zien, want ik ga weer grandioos over budget heen :d
 
ik had Core I5 kunnen opstellen alleen dan ga je gewoon veel te ver over zijn budget heen
daarom bleef ik bij die phenom x4
I5
moederbord + cpu zit tog wel weer dik 50 euro hoger
klik
 
Laatst bewerkt:
ik had Core I5 kunnen opstellen alleen dan ga je gewoon veel te ver over zijn budget heen
daarom bleef ik bij die phenom x4
I5
moederbord + cpu zit tog wel weer dik 50 euro hoger
klik
Dat lijkt me geen handige samenstelling. Je selecteert de i5 650 en dat is een dualcore, die toch bij een hoop dingen trager is dan de i5 760, wat een quad core is.

@TS
Ik zou het denk ik zo doen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...307294]=1&product[301852]=1&product[219321]=1
Dat is dus ongeveer 30 a 35 euro duurder dan het Phenom ii systeem. Dat is dan zonder de AS5 koelpasta, maar je hebt dan wel een betere cpu koeler en daar ga je veel meer van merken qua koelprestaties.

Ik moet wel zeggen, dat de phenom ii samenstelling geschikt is voor crossfire en je er dus eventueel een tweede videokaart bij zou kunnen prikken (mits je voeding het toelaat..). Ik ben zelf tegen 2 videokaarten, omdat je dan imho gewoon geld aan het weggooien bent als je kijkt naar de prestaties, microstuttier, lawaai en stroomkosten. Dus wel of geen crossfire optie zou mijzelf niks uitmaken. Let wel dat je bij gamen geen verschil gaat merken tussen een i7, i5 of phenom ii, maar bij taken als renderen en converteren wel. Ik maak zelf wel gebruikt van dergelijke toepassingen, maar als je dat niet doet kun je natuurlijk net zo goed voor het goedkoopste alternatief kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Jouw mandje is maar 30euro duurder, en ja ik zit dan ver over budget, maar dat zat ik sowieso wel :p.

Ik gebruik mijn pc voornamelijk om mee te gamen, maar je weer nooit wat ik er later nog mee doe, dus is het misschien verstandig die 30euro extra neer te leggen en er een I5 in te ploffen.

Ik ga nu eens even reviews zoeken van de nieuwe componenten, en dan maar definitief beslissen.

Edit:

De CPU koeler die Springstof aanraad is sowieso door naar de volgende ronde, :p reviews erg positief. (review geeft trouwens aan dat er koelpasta bij zit, maar op azerty zie ik dat niet staan?)
I5, Ja is gewoon een mooi ding, en reviews (uiteraard) positief.
De geheugenset heeft een koele naam :x en reviews verder positief, maar is deze beter dan die van OCZ? Of 3euro meer bijleggen en die set van OCZ kopen?
Over het mobo heb ik niet echt een goede review gevonden, maar Gigabyte, is als merk al heel goed, dus dat geloof ik wel.
 
Laatst bewerkt:
Je gaat geen verschil merken tussen de twee setjes geheugen. Ik heb voor het geil setje gekozen, omdat ik slechte ervaring heb met de OCZ low voltage in combi met een MSI moederbord bij iemand die ik ken(jij hebt sowieso een ander moederbord ;) ).Meer een kwestie van gevoel voor welk merk je liever hebt dan dat het ene setje sneller dan het andere is. Als je eventueel het 'bling bling' van de OCZ mooi vindt dan kan dat een reden om voor dat zetje te gaan.

Bij Gigabyte zit je over het algemeen wel goed. Wat vooral belangrijk is welke opties je belangrijk vindt. Wil je bv atx of micro atx, usb 2 of usb 3, een h55 chipset of een p55, een bord dat geschikt is voor SLI/ Crossfire of een bord waar je alleen één videokaart op kwijt kunt, een bord dat geschikt is voor extreem overklokken of ben je tevreden met een gemiddelde overklok.... Dit bord was voordelig, is standaard (wel bij een goed merk) en voldoet wel tenzij je speciale wensen hebt. Bijvoorbeeld als je alle bovenstaande opties wilt (of enkelen) wordt het wel tientallen euro's duurder en of dat het waard is kun je in dit geval alleen zelf beslissen.

Er hoort volgens mij wel koelpasta bij de koeler geleverd te worden...
Zie afbeelding:
http://nl.hardware.info/productervaring/1362/cooler-master-hyper-tx3
 
Laatst bewerkt:
Ik wil hem wss licht overclocken (een maat helpt me daar dan wel bij hoor :p)

En mijn voeding(500W) zal toch nooit mijn HD5770 in crossfire draaien, dus die optie heb ik niet nodig.

Micro atx of atx maakt me eigenlijk vrij weinig uit, gezien beide (zouden moeten) passen in mijn Antec six hundred. Een gewone ATX heeft meer PCI aansluitingen toch? En micro vaak een onboard graka. Nou dan zou ik zeggen, een normale ATX mobo, gezien ik al een goede graka heb.

Usb 2 of 3, 3 zal wel beter zijn en meer toekomstgericht? Ja als het erop zit, leuk, maar geen noodzaak, en zeker niet als dat betekent dat ik 10 euro extra neer moet leggen.

H55 of P55 chipset zegt me totaal niets, zal prestatie wel zijn? Naja het moet gewoon niet te duur worden (aangezien ik al 100 euro over budget heen ga :p)

- En jij zegt dus dat het bij de geheugensetjes puur om uiterlijk gaat? Dan kan ik dus beter de GEILs nemen (alleen die naam al :love:)
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
beide links werken niet? :(

edit:

oh, heel azerty werkt niet atm
 
Laatst bewerkt:
Maar zoals ik al eerder zei ga ik waarschijnlijk niet in crossfire draaien, dan koop ik tegen die tijd wel een nieuwe graka. Want die twee mobo's die je noemt zijn 40 euro duurder, en dan word het totaal 440/300, dusja...beetje erg over budget :p

morgen-middag bestel ik dit winkelmandje, tenzij iemand nog een verbetering heeft.

(misschien heeft Firest0rm nog een betere nu hij 400 euro heeft om mee te rommelen?:eek:)
 
moet nog een 3,5 fan controllers in een 5,25 bay zetten :p

en heb je een beter systeem dan springstof nu je 400 eur uit te geven hebt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan