Upgraden huidig systeem (acer aspire m7720)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxineter

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
36
Hallo,

Ik wil graag mijn systeem upgraden. Ik wil er mee gaan gamen. Ik heb een budget van om en nabij 500 euro op dit moment. Over een aantal maanden is er weer wat geld vrij om iets te vervangen. Mijn systeem.

Tech Support Guy System Info Utility version 1.0.0.2
OS Version: Microsoft Windows 10 Pro, 64 bit
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz, Intel64 Family 6 Model 26 Stepping 4
Processor Count: 8
RAM: 6135 Mb
Graphics Card: AMD Radeon HD 5800 Series, 1024 Mb
Hard Drives: C: Total - 938766 MB, Free - 524028 MB;
Motherboard: Acer, FX58M
Antivirus: Windows Defender, Disabled
Voeding: 500W

Ik hoor graag van jullie!

Groet Max
 
Merk & tyoe van de voeding want het vermogen zegt helemaal niks over de kwaliteit van het ding..
Als je echt vooruit wilt, dan een upgrade-kitje erin hangen met een c i5 en 8 Gb ram.
Jouw huidige moederbord beschikt niet over PCI-e v3 en heeft geen SATA3 poorten...
Met een upgrade-kitje los je dat o.a. in 1 klap op..daarna de videokaart vervangen en je kunt weer een aardig tijdje vooruit. :thumb:
 
Het is een LiteON model no. PE6451-1 450W zie ik nu. Niet bepaald veel dus. Heeft u een voorbeeld van een mogelijk upgrade kitje?
 
Dat is, helaas, niet veel soeps die voeding...zou daar zo wie zo een andere, A-merk, voeding voor nemen.
Upgrade-kitjes o.a. hier en hier...
Via Google zijn er wel meer te vinden, voor uiteenlopende prijzen ( en samenstellingen uiteraard ).
Ga niet met en AMD A-serie APU lopen mieren, dat is low budget en niet wat jij zoekt aangezien je van een 1e gen Core i7 komt..
Kijk naar een Core i5 / i7 van de laatste ( Skylake, socket 1151 ) of vorige ( socket 1155 ) generatie.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit! Wat voor een voeding zou jij aanraden voor een budget gaming rig? En gaan deze kits passen in de case van de m7720?
 
Een A-merk voeding van rond de 500 watt moet jouw setup prima kunnen draaien, vooral omdat de nieuwe Skylake processor een stuk minder energie gebruiken als jou 1e gen. i7 ( 65 t.o.v. 130 watt )
Dus met dat vermogen kun je ook een andere, beter presterende videokaart voeden.
Overzicht mogelijke voedingen hier.
Zou er 1 pakken met minimaal 80Plus Bronze certificaat, zelf heb ik een Seasonic met Gold certificaat i.c.m. C i7 6700K / 16 Gb ramm / GTX 960.

Alle voedingen in het overzicht zijn van het ATX-type en zouden probleemloos moeten passen.
 
Als je dat bedrag kunt en wilt uitgeven, waarom dan een vorige generatie i5 kiezen..?
Deze kit heeft de nieuwste generatie i5 ( Skylake ) voor dezelfde prijs..:rolleyes:

En ja hoor, ik zie geen probleem, dat gaat werken.
 
Dat is inderdaad een goede! Was me niet opgevallen. Welke grafische kaart zou u aanraden in de zelfde prijsklasse? Zou een gtx 1060 6GB er bijvoorbeeld ook inpassen? Of is de voeding dan te klein? Ik snap dat het dan weer ietsje duurder wordt. Daarnaast vraag ik me af, is er nog iets wat ik met mijn oude onderdelen kan doen? Of is dat een kwestie van de in fik zetten?
 
De gtx 1060 6GB trekt op vollast max. 150 Watt dus met genoemde voeding zit je goed want de i5 6400 uit de upgrade-kit heeft een TDP van 65 watt.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een 240 Gb SSD als Windows-drive ( snel ) en voor een 1 Tb schijf van WD als opslag, geen Seagate..
 
Welke videokaart raad jij aan? En wat kan ik doen met mijn oude onderdelen?
 
Je oude onderdelen kun je aanbieden op marktplaats bijv. of hier.
Zou er echter geen hoge verwachtingen van hebben..
Welke kaart je zou moeten kiezen hangt af van wat je er aan wilt uitgeven ( budget ) en welke games je er mee wilt gaan spelen en op welke settings ( low, medium, hig of Ultra ) en op welke resolutie ( HD, UHD, 4K ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan