Upgrading

Status
Niet open voor verdere reacties.

wikkum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
Berichten
3
Hallo,

Wie weet een leuk maar een niet te duur upgrade set (mainbord, CPU, Ram)

Hoofdzakelijk game ik alleen maar.
Ik wil zelf er ook niet te veel voor uitgeven denk dat zo ongeveer 300 euro wel genoeg moet zijn.

ik heb al een nieuwe videokaart gforce 9600 1024MB.
Ik denk zelf ook dat ik nu voor AMD wil gaan om te kijken hoe dat werkt.

Heeft iemand advies voor mij?
 
dankje

maar toch denk ik dat ik AMD ga proberen

tenzij iemand een goeie rede heeft om dat toch niet te doen

Ik speel voornaamelijk MMO games waarbij ik dan daarnaast chat prog's en firefox erbij gebruikt wat toch veel geheugen vraagt.

op dit moment gaat dat niet omdat dan me fps naar de knoppen gaat :(

op dit moment zit ik maar op 38fps met bijv wow. terwijl me huisgenoot nu op 75fps zit
 
Als gaming één van de hoofddoelen is, dan ben je met Intel thans nog steeds beter af dan met Amd.
 
Laatst bewerkt:
Lees jij je oude berichten wel eens door? Ik heb je vorige week al aangegeven dat het nonsens is....
AMD is op dit moment net zo goed, behalve als je budget (voor moederbord+processor+geheugen) boven de 500 euro ligt.[/url]
Noch jouw, noch mijn mening is interessant, laat staan wat in oudere berichten van jou of mij staat..........

Het gaat om feiten. Feit is dat Intel AMD nog steeds qua prestaties om de oren slaat, al begint AMD na 3 jaar eindelijk een paar centimeter in te lopen.
Neem even de tijd en lees dit eens door en nuanceer je berichten. Dit geldt óók voor mobo's / processors combi's vér onder de € 500,-- !!! (bijv. een Intel snelheidsmonster + prima plank kost 350 tot 450 euro) Kortom, ik vraag mij af of je je regelmatig laat informeren door 'bredere bronnen' i.p.v. je stokpaardje berijden van het samenstellen van een configuratie n.a.v. (ver)ouder(d)e informatie?

Als er één ding is waar ik een bloedhekel aan heb dan is het dat iemand schrijft dat ik nonsens schrijf, want dat schrijf ik namelijk NOOIT. Hooguit vergis ik mij eens een keer / lees ik een bericht te snel en trek daardoor een verkeerde conclusie en dat alles dan in het kader van 'niets menselijks is mij vreemd'...............

Feit is dat Intel momenteel nog steeds de snelste (betaalbare !!!) gaming processors maakt, hoe triest voor AMD dat ook moge zijn. (Dit geldt eveneens voor videobewerkingen, ook dáár moet AMD buigen voor Intel, sterken nog, het geldt voor 90% voor alles wat wij doen met pc's) Volgend jaar wellicht nieuwe kansen voor AMD.
 
Laatst bewerkt:
Noch jouw, noch mijn mening is interessant, laat staan wat in oudere berichten van jou of mij staat..........

Het gaat om feiten. Feit is dat Intel AMD nog steeds qua prestaties om de oren slaat, al begint AMD na 3 jaar eindelijk een paar centimeter in te lopen.
Neem even de tijd en lees dit eens door en nuanceer je berichten.
Lees jij de conclusies wel?

Op basis van alle benchmarks mogen we wel concluderen dat de nieuwe Phenom II X4 955 Black Edition zich qua prestaties minstens kan meten met Intels Core 2 Quad Q9550. Vaak is 'ie duidelijk sneller. De Q9550 is iets duurder dan de 955, dus qua prijs/prestatie-verhouding valt er weinig te klagen. Daar komt als extraatje dan nog eens bij dat je met de 955 dankzij de unlocked multiplier heel wat overklokplezier kunt beleven.

De 945 doet qua prestaties niet veel onder voor z'n grotere broer en scoort gemiddeld duidelijk beter dan de vrijwel identiek gerijsde Intel Q8200. Opnieuw hebben we dus weinig te klagen.

De introductie van deze Phenom II's is in het licht van Intels prestaties zeker niet wereldschokkend. Het is niet zo dat AMD significant betere prestaties of een significant betere prijs/prestatie-verhouding kan bieden. Maar, één ding is zeker: AMD zit wél weer in de race en bewijst nogmaals dat men eindelijk weer een goed alternatief kan bieden voor de Core 2 Quad processors. Zeker voor wie z'n bestaande Socket AM2+ systeem wil upgraden zijn de Phenom II 945 en 955 prima chips!

Nogmaals: hoe kom jij erbij dat de intels nog zo veel beter zijn?

Ja: de I7's zijn erg goed. Moederrbord 200 euro, processor 250 euro, geheugen 80-90 eruo.
Boven de 500 euro...
Die zijn inderdaad goed.

Daaronder is de phenom II leading. Het is niet zo dat Intel's in de prijsklasse waardeloos zijn, maar zeker gezien het feit dat er niets nieuws meer uitkomt voor de oudere socket 775, maakt AMD meer geschikt.

Jij bent het die zegt dat Intel zoveel beter is. Niet ik die zegt dat AMD zoveel beter is.


Dit geldt óók voor mobo's / processors combi's vér onder de € 500,-- !!! (bijv. een Intel snelheidsmonster + prima plank kost 350 tot 450 euro) Kortom, ik vraag mij af of je je regelmatig laat informeren door 'bredere bronnen' i.p.v. je stokpaardje berijden van het samenstellen van een configuratie n.a.v. (ver)ouder(d)e informatie?
Jij leeft nog in 2007. Het spijt me zeer, maar je wilt het niet begrijpen.
Dan wordt het lastig discussieren.

Als er één ding is waar ik een bloedhekel aan heb dan is het dat iemand schrijft dat ik nonsens schrijf, want dat schrijf ik namelijk NOOIT. Hooguit vergis ik mij eens een keer / lees ik een bericht te snel en trek daardoor een verkeerde conclusie en dat alles dan in het kader van 'niets menselijks is mij vreemd'...............
Als je meerdere keren beweert dat AMD in de mainstreammarkt op grote achterstand staat, dan vind ik inderdaaddat dit nonsens is.
Dan is niet alles wat je schrijft onzin, maar dit is 100% onzin.

Waarom denk je dat alle grote sites inmiddels de phenom II adviseren (behalve bij de hogere bugetten)
Waarom denk je dat in de tweakers BBG alleen maar AMD's zitten? Voor de 2e keer op rij (alleen in de workstattion niet)

Feit is dat Intel momenteel nog steeds de snelste (betaalbare !!!) gaming processors maakt, hoe triest voor AMD dat ook moge zijn. (Dit geldt eveneens voor videobewerkingen, ook dáár moet AMD buigen voor Intel, sterken nog, het geldt voor 90% voor alles wat wij doen met pc's) Volgend jaar wellicht nieuwe kansen voor AMD.
b*llsh*t je kent OF de prijzen niet, OF je leest reviews niet of niet goed.
Je hebt gewoon te weinig kennis op dit moment. Het wordt tijd voor je om iets bij te lezen.

bijv
http://www.tomshardware.com/reviews/phenom-x4-955,2278-12.html


Arme topicstarter. Verwacht op helpmij een beetje goed advies. En welk advies krijgt hij? Informatie uit 2008...
 
Zoals ik al schreef gaat het om de feiten, niet om wat jij persoonlijk vindt:

1. Gelukkig is de door mij gelinkte test al 4 hele dagen oud (23-april 2009) en stamt íe niet uit 2008 (Stel je voor dat ik naar iets verwijs dat al 4 hele maanden oud zou zijn......)
2. laten álle benchmarks uit de test zien dat niet alleen de I7's sneller zijn, maar óók de Quads en in een enkele benchmark zelfs de Duo8500,
3. in de test werd de AMD getest / als uitgangspunt genomen en in dat licht stelt HWI dat íe er nog niet zo gek vanaf komt. Klopt, ik schreef ook dat de achterstand minder begint te worden, maar zoals in het 2e gedeelte van de samenvatting staat, stelt HWI dat AMD er nog steeds niet is.
4. ik kan uiteraard niet tegen eigenwijsheid op, vandaar maar even de gamingbenchmarks uit de test op een rijtje, inclusief het stroomverbruik dat op basis van enkele jaren gebruik de Intels qua kosten nóg meer doet winnen van de AMD's.

Tip voor Wikkum: léés alle pagina's uit de test door en trek vooral jouw eigen conclusies als het gaat over pure snelheid van Intels processors (niet zijnde de I7's) in vergelijking met de AMD's)

Wat moet ik er verder nog aan toevoegen? Er kán niets meer aan toegevoegd worden.................
 

Bijlagen

  • game-1.jpg
    game-1.jpg
    53,2 KB · Weergaven: 36
  • game-2.jpg
    game-2.jpg
    53,1 KB · Weergaven: 36
  • game-3.jpg
    game-3.jpg
    60 KB · Weergaven: 39
  • game-4.jpg
    game-4.jpg
    53,6 KB · Weergaven: 34
  • energieverbruik.jpg
    energieverbruik.jpg
    62,7 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Je vergeet:
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZ2pvZGGa/AMD_Phenom_II_X4_955__945_test/7

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3551&p=14
18912.png


http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/amd-phenom-ii-x4_7.html#sect0

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/amd-phenom-ii-x3-720_5.html#sect0

http://www.guru3d.com/article/amd-phenom-x4-945-and-955be-processor-review-test/19
And gaming wise perf, well .. performance in-between Core i7 920 and today's tested processors will be roughly similar as well, unless you dip into high-end multi-GPU gaming where Core i7 would have a good advantage.
In gamen vrijwel gelijkwaardig aan de i7-920 -> de op 2 na beste cpu van Intel.
Ik kan het echt niet anders uitleggen. Het is duidelijk.

Nogmaals: JIJ komt met de opmerking:
. Feit is dat Intel AMD nog steeds qua prestaties om de oren slaat

Ik zeg:
AMD is op dit moment net zo goed, behalve als je budget (voor moederbord+processor+geheugen) boven de 500 euro ligt.

En je hebt bewezen dat de Q9550 ook goed presteert. En dat de E8500 ook goed presteert.
Maar deze zitten echt in dezelfde prijsklasse als de 720,920,940,945 en 955.
http://tweakers.net/ext/pricewatch/...,231952/1,161725/1,237476/1,226788/1,226787/1


Je praat jezelf gewoon klem. Geef gewoon toe dat ik gelijk heb, want dat heb ik!
 
@Wikkum: voorstel: geloof (bij wijze van spreken) geen letter van alles van wat wij schrijven. Lees echter zelf alle tests en trek je eigen conclusie.

Er zijn nog meer mensen die voor de aanschaf van een nieuw systeem staan. Ik kan je van harte dit topic aanbevelen. Het kost 10 minuten om alle berichten te lezen, maar het is een zéér leerzaam topic. Ik kan je dan ook alleen maar aanraden het aandachtig door te lezen.

Succes met je beslissing!
 
Laatst bewerkt:
Een voor hem leuke pc? Voor Wikkum is echter het hele draadje wel leerzaam, 't zal hem als relatieve nieuwe Helpmijlezer (ook al is íe al ruim 4,5 jaar geregistreerd) mogelijk toch wat met andere ogen naar het e.e.a. laten kijken................. en 'm, zoals ik al meerdere malen schreef, zijn eigen conclusies laten trekken.
 
Laatst bewerkt:
Precies.
Of er nu Intel of AMD in komt: Je kan je euro's maar 1 keer besteden, dus daar moet je de beste spullen voor kopen.
En dat is soms intel en soms AMD wb processors
 
Een stuk of wat berichten van 25 april 2009 vanaf 22.09 uur (het één-tweetje) zijn denk ik ook héél verhelderend voor Wikkum.
 
Laatst bewerkt:
Erg bedankt allemaal voor deze informatie.

zal eerst nog even van me vakantie genieten en dan zal ik de tijd nemen om alles rustig door te lezen. vooral de links die jullie hebben gestuurd waren erg interresant.

mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan