Opgelost USB3 werkt niet overal

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
2.005
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Een van mijn USB3-stickies (een SanDisk Ultra USB 3.0) werkt zich kort alleen nog vanuit een USB2-poort.
In Apparaatbeheer>Universal Serial Bus-controllers zie ik geen foutmeldingen.
Is hier raad voor?
Met vriendelijke groet
Dukkel
p.s. een andere USB3-stick van dezelfde signatuur werkt wel, dus het is geen driver-fout.
 
Daar was ik al bang voor.
Dus alleen nog te gebruiken in een USB2-poort.
 
Bedankt voor de raad. Ik heb alles goed bekeken, volgens mij mankeert het niet aan die contacten. Ik denk dat het dieper zit
 
Het is zeldzaam, want waarom werkt het niet op lagere snelheid maar wel in een USB 2 poort? Je zou denken dat er kortsluiting is.

SanDisk heeft een, beperkte, garantie van vijf jaar. Als bon kan vaak ook een bankafschrijving dienen. Je hebt goed pech vind ik, want lage snelheid zal gebruik er van onmogelijk maken.

Ga eerst na of het een vervalsing kan zijn. Eerste indicatie is herkomst en prijs. Tweede meestal dat de meegeleverde beveiliging software niet op de stick stond. Op YouTube worden vaak de verschillen in details getoond. Een "counterfeit" kan je natuurlijk nergens naar terug sturen en een stick uit de winkel altijd terug naar die zaak.
 
Wat is de grootte van die SanDisk Ultra USB 3.0? Aantal GB? Je kunt ze overal kopen voor verschillende prijzen. Ze zijn vrij goedkoop. Ik zou deze vernietigen en niet meer gebruiken. Mijn ervaring is dat defecte USB-sticks voor de vreemdste computerproblemen kunnen zorgen.
 
Volgens mij is het kortsluiting in die USB. Die software stond er wel op, maar je weet hoe het gaat, die software heb ik er zelf van af gehaald (geformatteerd)
De grootte is 32Gb, ik denk inderdaad dat ik hem maar in de kliko gooi.
Ik m'n buik er van vol zitten.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan