• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van 1 grote planning, naar een automatische weekoverzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

syntychakis

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
60
Beste Allen,

Graag jullie hulp met het volgende.
Voor mijn werk maak ik een weekplanning. Ik heb een versimpelde versie van de planning toegevoegd, zodat de uitleg en oplossing iets makkelijker is.
In kolommen A t/m I vind je de planning. Per dag geef ik aan in welke kamer wie moet staan. Een dag staat twee keer in, namelijk voor de ochtend en de middag.
Voor de planner is dit prima in te vullen. Echter wil men ook wekelijks een uitgeprinte versie van de planning op het prikbord hebben hangen. Een voorbeeld van hoe dat er uit moet zien, zie je in kolommen R, S en T.

Wat ik nu wil is het volgende: Ik wil dat dat weekoverzicht in kolommen R,S en T automatisch wordt ingevuld als ik in Cel S2 de weeknummer opgeef.

Is dit uberhaupt mogelijk? Ik heb wel e.e.a. geprobeerd met vert.- en horiz.zoeken, maar ik kom er niet helemaal uit.

Indien nog een extra handeling nodig is, anders dan alleen de weeknummer invullen, om het mogelijk te maken, hoor ik het graag!

Iedereen alvast bedankt.

Groeten,
Jannis
 

Bijlagen

  • vb helpmij forum v2.xlsx
    24,4 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Bekijk dit voorbeeldje eens.
Alleen even voor de maandag en dinsdag van week 26 en 27 aangemaakt.

Als je de ochtend en de middag in plaats van onder elkaar naast elkaar kunt zetten worden de formules wel iets eenvoudiger. (v4)
 

Bijlagen

  • vb helpmij forum v3.xlsx
    25,3 KB · Weergaven: 46
  • vb helpmij forum v4.xlsx
    14 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
eventueel kan het met een vba formule:
 

Bijlagen

  • vb helpmij forum v3 met vba function.xlsm
    32,5 KB · Weergaven: 50
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan