Van altijd laptop naar desktop. Goede budget PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

HPbezitter

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Berichten
12
Hallo iedereen,

Heb de topics hieronder al wat doorgespit en gekeken, maar toch maar even mijn eigen topic openen.

Als volgt, ik bestuur een HP Pavillion DV304EA. Laptop is al 3/4 jaar oud en weet niet wat de branduren zijn maar geloof dat ik er al aardig aan zit. 5 tot 10u per dag aan. Accu is kapot, toetsen komen los, grip op de toetsen is helemaal weggesleten en is nu een gave glimmende plek. Bij vele toetsen, en krijg af en toe blauw scherm maar dat is heeeeeele enkele keren. Meestal bij het opstarten.

Wat ik wil is dus overstappen op een desktop. Toevallig hebben mijn opa en oma net een splinternieuwe monitor gekocht, van een halve meter breed voor hun 5 jaar oude desktop. Ze hebben sinds gister een laptop en dat scherm is een weekje of 2 oud. Ik mag het scherm van ze hebben, merk HP. Tuut tuut, wat toevallig. Het is wel een mooi moment om nu dus een desktop aan te schaffen, alleen wil ik het gewoon niet te duur maken. Wat ie moet kunnen is gewoon super snel zijn. Word, powerpoint, muziek draaien, dual screen erop, en het belangrijkste: Call of Duty 4 Modern warfare 2. Het spel wat ik 1x gespeelt heb bij een vriend en voor de rest op Youtube heb beleeft. Super gaaf spel. De pc wil ik niet te duur dus, scherm heb ik al, muis ook al en surround system ook al. Conclusie, desktop en toetsenbord. Budget, zo goedkoop mogelijk!

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met het uitzoeken van een knappe computer.

Alvast bedankt :thumb:

Met vriendelijke groet, Vincent
 
zoals generation kill zij handig om eerst wat meer info over wat je wilt opteschrijven

ik zelf heb al wat samen gesteld maar dat is dus gebaseert op het spelen van MW2 en tog nog zo goed koopmogenlijk te blijven
dit is dus zonder een Operating System
als je die er tog bij wilt kost het 100 euro meer
budgetpc.jpg


je kunt je oude operating system van je laptop gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Heb de topics hieronder al wat doorgespit en gekeken, maar toch maar even mijn eigen topic openen.

Als volgt, ik bestuur een HP Pavillion DV304EA. Laptop is al 3/4 jaar oud en weet niet wat de branduren zijn maar geloof dat ik er al aardig aan zit. 5 tot 10u per dag aan. Accu is kapot, toetsen komen los, grip op de toetsen is helemaal weggesleten en is nu een gave glimmende plek. Bij vele toetsen, en krijg af en toe blauw scherm maar dat is heeeeeele enkele keren. Meestal bij het opstarten.

Wat ik wil is dus overstappen op een desktop. Toevallig hebben mijn opa en oma net een splinternieuwe monitor gekocht, van een halve meter breed voor hun 5 jaar oude desktop. Ze hebben sinds gister een laptop en dat scherm is een weekje of 2 oud. Ik mag het scherm van ze hebben, merk HP. Tuut tuut, wat toevallig. Het is wel een mooi moment om nu dus een desktop aan te schaffen, alleen wil ik het gewoon niet te duur maken. Wat ie moet kunnen is gewoon super snel zijn. Word, powerpoint, muziek draaien, dual screen erop, en het belangrijkste: Call of Duty 4 Modern warfare 2. Het spel wat ik 1x gespeelt heb bij een vriend en voor de rest op Youtube heb beleeft. Super gaaf spel. De pc wil ik niet te duur dus, scherm heb ik al, muis ook al en surround system ook al. Conclusie, desktop en toetsenbord. Budget, zo goedkoop mogelijk!

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met het uitzoeken van een knappe computer.

Alvast bedankt :thumb:

Met vriendelijke groet, Vincent

Zoals hierboven al gezegd is het handig om wat meer info te geven onder budget, randapparatuur & os.

Je maakt ook een fout: "Call of Duty 4 Modern Warfare 2" het is "Call of Duty Modern Warfare 2" of afgekort "CoD6" :evil:
 
dual core van amd zijn prima voor spellen hoor core I5 is nogal duur voor een budget pc
hij zou hier met gemak CoDMW2 kunnen spelen

die pc van jou is 100 euro duurder met alleen maar een betere cpu en dan heb je een slechtere videokaart

niet echt een improvement als je het mij vraagt

System Requirements for CoDMW2
Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz or AMD Athlon 64 3200+ processor or better supported

en daar zit de phenom x 2 550 dus heel dik boven altans die is velen malen beter dan de athlon 64 3200+

krap is het niet
 
Maar ik vind het onzin dat je het oude OS van je laptop erop kan draaien :evil:. Wamt dat is een OEM en die mag maar op één pc...
 
denk je nou echt dat dat een probleem word?

ik heb zelf ook oem OS op mijn gaming rig en dat merkt microsoft echt niet hoor
zolang het OS niet te vaak op andere computers word gezet is het geen probleem
 
Okee, maar het is wel illegaal. Microsoft zegt zelf dat je een OEM maar op één computer mag installeren. Doe je dat niet, dan ben je strafbaar. En op dit forum gaan we mensen natuurlijk niet aan illegale trucjes helpen... En waarschijnlijk zal er XP op staan en dat zal ook niet werken met zulke moderne hardware.
 
Potver, account staat geregistreerd op verkeerde email adres, vandaar dat ik nu pas kijk toevallig!

Overigens, ik vind het eigenlijk erg riskant om hem zelf te bouwen en doe dit dus eigenlijk ook liever niet.

Zijn er mensen die goede reacties hebben op de hp pavilion g5130 ? Deze is bij Dixons in de aanbieding en heb ALLES van HP op het gebied van computers dus dat zit wel goed (net vandaag een nieuw HP 2309M 23" scherm gekocht, nu nog een pc!

Ik wil er Cod MW2 op kunnen spelen, en ja als hij dat kan kan hij ook al mijn andere spellen aan zoals Live For Speed en dat soort spelletjes.

Hier de specs!

Desktop PC
AMD Athlon(TM) II X2 220 Processor 2.80 GHzProcessor
4096 MBGeheugen
1 TBHarddisk
DVD+/-R/RW LightScribeDVD-Rewriter
1024 MB nVidia GeForce G315Videokaart
10/100 MbpsNetwerkkaart
Windows 7 Home PremiumBesturingssysteem
 
Is de ACER Aspire M3710 computer beter dan de vorige die ik linkte? Beter dan de HP Pavilion G5130?

Vincent
 
Koop alsjeblieft geen Acer. Dat is alleen maar rommel... :(

En zelfbouwen is niet riskant. Je kan dit door een paar tientjes meerprijs door Azerty laten doen. En een zelfbouw is tig keer beter dan een merkpc. Zelfs beter dan HP of Dell. Dus koop gewoon een zelfbouw bij Azerty die zei keurig in mekaar assembleren en u krijgt hem keurig thuisgestuurd. Dus ik druk je op het hart een zelfbouw te kopen en geen standaardmerkpc ook al lijken die voordeliger. En je kunt ze net zo compleet kopen. Ze kunnen zelfs Windows voor je installeren.
 
Oke, naja van Acer wist ik het wel, want die werd het toch niet hoewel hij wel goede specs heeft geloof ik.

Maargoed, ik heb sowieso besloten geen zelfbouwcomputer te bouwen of te laten bouwen. Graag wil ik weten of de specs van de HP Pavilion G5130 goed waren, of dat er wat slechte dingen tussen zaten die het niet mogelijk maken of moeilijk maken om minimaal cod mw2 te spelen!
 
die pc heeft een onboard kaart niet geschikt voor gaming
als je wilt gamen zorg er dan voor dat er minimaal een dedicated videokaart in zit (een losse kaart)
en ja ook ik raad je aan om een zelfbouwpc te kopen en dan inelkaar te laten zetten door de winkel

de computer die ik samen had gesteld is beter en goedkoper

ik zocht een beetje rond en kom ik alleen maar duurder uit voor wat jij wilt

meschien heeft iemand anders nog een aanbieding gevonden van een pc die wel dit spel aan kan
 
Laatst bewerkt:
Oke, maar hoe weet ik of de spullen wel compatibel met elkaar zijn als ik spullen uitkies?

Als jullie mij dan toch aanraden een zelfbouw pc te kopen, wel de volgende eisen die hij moet hebben. 1TB harde schijf, minimaal 4gb werkgeheugen, moet minimaal COD6 aankunnen. En dit allemaal voor rond 400 - 500 euro. Is dat mogelijk met dat budget? Moet gewoon pc zijn die gewoon lekker vlot is. Geen 10 seconden hoeven wachten voor dat je internet opgestart is, oja en natuurlijk Dual screen he. Op elke pc die ik al heb gehad, vooral laptops draai ik allemaal met dual screen.

Hoop dat ik niet teveel van jullie vraag!
 
Heb je al een Windows versie thuis liggen? Dan is het mogelijk, anders niet.
 
Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer? Tussen de 400 - 500 euro.
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen Beeldbewerking Internet email en muziekl. Ook goed te gebruiken voor school
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk. Ik moet er geen last van hebben tijdens muziek draaien bijvoorbeeld.
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen? De winkel.

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je? Nee, nog geen CD oid. Wat het beste is, lijkt mij gewoon Windows 7.
Andere software? - Office/Nero/etc.. Nee, heb alles hier al liggen!

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor. Ik beschik over: 23" Monitor, 5,1 dolby surround system, Draadloze muis 2,4ghz en dat was hem. Dus alleen nog een knap toetsenbord!!

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

1TB harde schijf
Minimaal 4gb werkgeheugen
Minimaal COD6 kunnen draaien
Tussen de 400 en 500 euro. Niet meer!

Zo, dit lijstje ook weer ingevuld. Sorry voor de dubbelpost!
 
@ Paranoid

Nee geen windows versie thuis liggen. Wil die van me laptop ook niet gaan gebruiken. Liefste Windows 7. Is dit erbij te bestellen bij zo'n bedrijf waarbij ik hem laat bouwen? En ja, als ik 5 tientjes meer kwijt ben is het ook geen punt hoor, moet toch over de 500 heen voor gratis verzending!

EDIT: Als ik maar echt rond de 500 blijf en er maar weinig overheen ga.
 
Bij www.slim.nl kan je Windows voor 5 tientjes bestellen. Mits je een student bent. Dit is misschien de oplossing voor je? Anders misschien een Windows versie via de alternatieve weg? (Misschien weten vrienden raad?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan