Van een computer een wifi zender maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabrinahorst

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
50
Hallo,

Ik ga bij iemand op bezoek die geen draadloos netwerk heeft.
Wel heeft die persoon een computer die op een bedraad netwerk zit.

Zijn er usb-adapters die van die computer een wifi-zender kunnen maken?
Dus het binnenkomende bedrade signaal via de computer kunnen laten zenden?

Normale wifi-adapters kunnen een wifi signaal ontvangen zodat je computer wifi kan ontvangen, maar ik wil dus wifi zenden?

Is dit mogelijk ? Of niet?

Alvast bedankt.
 
Het is mogelijk met alleen Windows. Ik heb het wel eens gedaan, maar waar wil je het voor gebruiken? Het werkt alleen van pc --> pc, dus geen andere apparaten.
 
Wat Fab300 bedoelt is ICS oftewel Internet Connection Sharing. Daar zijn voldoende filmpjes over te vinden op Youtube etc.
Enige wat erbij van belang is is dat het ip-netwerk waar bedraad mee verbonden is niet het 192.168.0.x netwerk mag zijn, maar (bijv.) 192.168.1.x of 192.168.2.x zijn prima.
[192.168.0.x wordt uitgegeven/gebruikt op het wifi hotspot/ICS netwerk, vandaar dat het LAN netwerk een andere moet zijn.]

Tijs.
 
Het moet gebruikt kunnen worden door telefoons voornamelijk.

En anders iets via een stopcontact of zo? Ik heb die dingen ook wel eens gezien, maar als ik dan de specificaties lees dan is me nog niet duidelijk wat ze precies doen.
 
Geen ervaring mee maar wellicht kun je daarvoor MyPublicWiFi gebruiken.
Gratis tooltje, zie (Engelstalige website) inclusief toelichting:

http://mypublicwifi.com/publicwifi/en/index.html

Tardis
Vermoed net zo iets;
http://www.addictivetips.com/window...al-wireless-router-with-virtual-wi-fi-router/

Overigens heb je wel een USB wifi adapter nodig en die zijn altijd zender/ontvanger, die zitten normaal gesproken niet in een desktop maar wel in een notebook, wat gebruikt die persoon?
 
Het gaat om een vaste computer.
Ik had gehoopt een USB-wifi adapter (transmitter) te kunnen gebruiken die zenden kan.
Maar ik kan het niet vinden op internet.
 
Schreef het al, die dingen zijn zenders/ontvangers anders is er geen communicatie, gewoon een USB wifi stick aanschaffen.
 
Of gewoon een routertje met wifi tussen de computer en muur. Dit is een willekeurige goedkope oplossing

Kabel uit de muur naar de router en van de router naar de PC. En de router dient nu als wifi station

Ron
 
Laatst bewerkt:
En als je een telefoon met internet hebt dan kan je de telefoon op Tethering zetten. Die werkt dan als een wifi zender, is niet altijd even snel maar werkt wel

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan