• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van excel een kalender maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ybesse

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Berichten
44
Hallo Allemaal,

Ik gebruik sinds enige tijd Google Agenda.
Maar nu is er een nieuw wedstrijd programma en zou ik graag deze in 1 keer in mijn agenda importeren.

Nu weet ik dat dit met een iCal-indeling of CSV-indeling maar nu weet ik niet hoe je deze kan maken.

Het liefst zou ik alle data in excel zetten dan omzettennaar een van deze bestanden.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt
 
Hallo Ybesse,

Helemaal lukt het mij ook nog niet, het omzetten naar een csv bestand is in ieder geval niet zo moeilijk. Dat is een kwestie van opslaan als, selecteer vervolgens uit de drop down list de optie
CSV (gescheiden door lijstscheidingstekens)
Waar je wel op moet letten is het volgende
(zie ook nog help google -About CSV files en Trouble importing CSV files)
hiervoor moet je wel zorgen dat het lijstscheidingsteken een komma is (te wijzigigen bij landinstellingen)
en zorg dat je de juiste headers hebt

Succes,
Pieter.
 
Dank je wel Pieter. Dit gaat me zo wel lukken.

Moeten alle gegevens in 1 kolom staan of mag het in meerdere kolommen?
Als het in 1 kolom moet, welke functie moet ik dan gebruiken om dit snel te kunnen doen?

groeten
Youri
 
Hallo Youri,

Ik denk dat het niet uitmaakt omdat excel de gegevens scheidt met het lijstscheidingsteken. Dit kun je uittesten als je het CSV bestandje in een leeg excel bestand oplaadt via Data>Externe gegevens importeren>Gegevens importeren.

Ik heb het nog eens geprobeerd met alle gegevens in 1 kolom gescheiden door een komma en de datum op Amerikaanse schrijfwijze (jjjj-mm-dd) en dit ging vlekkeloos.

Groet,
Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan