• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Variabel dropdown

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een dropdown vanuit meerdere selecties. Hiervoor heb ik een proefopstelling gemaakt, zie bijlage.

Het is de bedoeling om vanuit kolom A (hier staan alle items) 4 groepen te selecteren en dat ik vanuit cel B3 middels dezelfde volgorde (selectie 1 dan selectie 2, 3 en 4) een opsomming krijg van de betreffende keuzes. Ik dacht gebruik te kunnen maken van VERSCHUIVINV, echter functioneert dat niet.

Wie kan mij daarbij helpen?

Alvast super bedankt.

Robert
 

Bijlagen

  • Dropdown variabel.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 11
Waarom zit er ruimte in de selectie?
Mag dit ook in een tabel horizontaal?
 
Met tabel
 

Bijlagen

  • Dropdown variabel.xlsx
    12 KB · Weergaven: 5
Bedankt voor jouw snelle reactie Johan.

Waarschijnlijk heb ik mijn wens niet helemaal duidelijk uitgelegd. Ik zou graag via dropdown, dus zodra je op de pijl klikt, het volgende willen zien: k t/m o, u t/m z, a t/m e en 6 t/m 10 onder elkaar. De lege ruimtes moeten niet in de dropdown zichtbaar worden.
 
Plaats een voorbeeld waar de helpers wat met kunnen, lege rijen en lege kolommen horen niet thuis in excel.
 

Bijlagen

  • Dropdown variabel.xlsx
    16,1 KB · Weergaven: 4
Ik heb even een nieuw voorbeeld bestand meegestuurd.

Kolom A bevat 36 regels. Vanuit deze kolom zou ik graag via een dropdown kolom A opgeknipt willen zien o.b.v. de selecties: k t/m o, u t/m z, a t/m e en 6 t/m 10. Hierbij is het niet de bedoeling om een extra blad aan te maken waar de geselecteerde regels in staan. Is dit mogelijk?
 

Bijlagen

  • Dropdown variabel.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 6
Kijk eens naar VERT.STAPELEN als je Office 365 hebt.
 
Ik heb het volgende geprobeerd: =VERT.STAPELEN(Selectie1;Selectie3;Selectie2;Selectie4), helaas kan ik dat niet in een dropdown (validatie) kwijt. ;-(
 
Ik kan het niet voor je testen, ik heb Office 2021, maar misschien lukt het via een hulpcel?
 
Dit bedoelt hij denk.
 

Bijlagen

  • Dropdown variabel.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 10
Dan gaat het niet werken.
Andere oplossing.
 
Andere oplossing met VBA:
 

Bijlagen

  • Dropdown variabel.xlsm
    18,8 KB · Weergaven: 12
Sorry voor de late reactie, ik was helaas niet eerder in de gelegenheid om te antwoorden.

De vba-code geeft de fout: Fout 1004 tijdens uitvoering: Door de toepassing of door object gedefinieerde fout.
 
Hm, vreemd, draait hier prima.
Heb je iets in het document gewijzigd?
Op welke regel treedt de foutmelding op?
Wat gebeurt er als je de macro VertStapelen met de hand draait? Alt-F8, Enter
 
CSS:
Sub M_snb()
  With Blad2
     For Each it In Union([Selectie1], [Selectie2], [Selectie3], [Selectie4]).Areas
        .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(it.Rows.Count) = it.Value
     Next
  End With
End Sub
 
Terug
Bovenaan Onderaan