• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vaste minimum waarde en afronding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rvben

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2010
Berichten
1
wie o wie kan mij helpen het volgende probleem te tackelen...
ik ben bezig met tabellen te maken voor het berekenen van eindprijzen voor een te houden toernooi.
afhankelijk van het aantal deelnemers en het inleggeld moeten de prijzen in geld die er te winnen zijn verdeeld worden over een aantal poules, dat is allemaal gelukt. alleen voor het volgende zoek ik een oplossing...
in de a-poule zijn er prijzen voor de eerste 3 in de b-poule ook en in de c-poule ook.
als er genoeg deelnemers zijn en dus genoeg geld kan alles prima worden verdeeld. in de a-poule zijn de bedragen het hoogst en in de c-poule het laagst.
als er echter minder deelnemers zijn wordt het lastiger, ik wil namelijk voor de c-poule bijvoorbeeld dat de laagste prijs 18 euro bedraagt, dit is te delen door 3 (vanwege 3 spelers in 1 team) en een minimumbedrag.
als er dus volgens mijn opgezette formules die de prijzen moeten verdelen een bedrag uit komt rollen van zeg maar 12 euro dan wil ik dat er in die cel 18 komt te staan, kan dit???
en dan als dit mogelijk is wil ik eigenlijk ook er nog naar toe dat het bedrag wat er dus dan meer uitgekeerd gaat worden progressief in mindering gebracht moet worden op de andere prijzen waar de 1e in de a-poule het minst hoeft af te staan en al naar gelang men lager eindigt meer zal moeten inleveren.
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.:shocked:
dus ff kort... alles moet deelbaar zijn door drie en!! (afgerond op het dichtstbijzijnde bedrag/getal) er moet een minimum zijn van bijvoorbeeld 18
jullie hulp wordt heel erg gewaardeerd.
wat niet erg is, is dat er van cel naar cel gewerkt mag worden, ik bedoel daarmee dat 1 formule per keer mag worden gebruikt, dat is voor statistische gegevens ook beter.
Thnx,
Ruben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan