• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Vaste tekst toevoegen in Excel 365

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

DakotaM

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2017
Berichten
13
Goedemiddag allemaal,

Ik ben bezig een bestand te vertalen waarbij ik een woordenboek aangemaakt hebt, in mijn bestand heb ik nu de formule =X.ZOEKEN(BC5;Dictionary'!$A:$A;Dictionary'!$B:$B) en dat werkt perfect.

De bovenstaande formule zorgt dat 'Yellow' nu 'Geel' is in mijn bestand dus dat werkt perfect. Nu wil ik echter dat de tekst '01 Kleur:' standaard voor dit resultaat komt te staan als er een kleur beschikbaar is en de cel anders leeg blijft. De tekst '01 Kleur:' staat ook in een cel in mijn bestand dus verwijzing naar de cel zou ook kunnen, dat zou misschien zelfs beter zijn, makkelijkere aanpasbaarheid.

Andere opties zijn ook van harte welkom, daarom nog wat aanvullende info. Ik heb 4 kolommen die ik met =TEKST.SAMENVOEGEN wil samenvoegen tot een reeks van: 01 Kleur:Geel | 01:Kleur:Rood | 01:Kleur:Blauw, etc. Bij sommige rijen staat in elke kolom iets, bij andere enkel in de eerste kolom.

Is dit op een bepaalde manier mogelijk zonder macros?
 
Misschien even je voorbeeld bestandje(excel) hier plaatsen dan hoeven wij zelf het woordenboek niet aan te maken.
 
Ik dacht veel te moeilijk, ik kan die tekst natuurlijk ook gewoon aan de vertaling toevoegen. Minder netjes in het woordenboek, maar dan is mijn probleem opgelost. Toch bedankt!
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan