Vastlopende PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietje47

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Berichten
5
PC met AMD Athlon (1.0 GHz) en Windows ME en 512Mb.
Voortdurend loopt mijn PC vast. Het maakt niet uit wat ik doe, zelfs als ik niets doe.
Met Everest heb ik naar de temperaturen gekeken. Die lijken mij goed te zijn (Moerderbord 35, CPU 40 en Aux 25). Ook de voedingsspanningen liggen binnen de toleranties.
Ik heb MemTest gedraaid (inmiddels al meerdere dagen) en die geeft 0 errors aan.
Systeemherstel naar een oude situatie blijkt niet meer mogelijk.
Nu het gekke: als ik MemTest draai ...... werkt mijn PC prima en kan ik verder alles doen, zonder dat de PC bevriest. Zet ik MemTest uit, dan loopt hij weer in no time vast!!!!

Ik heb Windows XP gekocht maar wil dat niet gaan installeren als ik niet zeker weet dat de hardware van deze PC nog goed is.
 
Welkom op Helpmij.:)

Ondanks dat de temperaturen er goed uit zien, zou ik toch even kijken of er geen stof op je fan's en koelblokken zit. Met name je videokaart en CPU.
 
Dit lijkt me iets software matigs.
Als het hardware is moet ie ook uitvallen als je memtest draait lijkt mij tenminste.

Je kunt ff je pc opschonen met registry mechanic of iets dergelijks. Kijken of dat helpt.

heb je laatsts iets veranderd aan je pc?
 
Geplaatst door mukkel

Als het hardware is moet ie ook uitvallen als je memtest draait lijkt mij tenminste.
Lijk mij niet.:)
Memtest86 doet alleen een test met je geheugen, voor de rest wordt er niets van de pc belast.
 
Geplaatst door pietje47
Nu het gekke: als ik MemTest draai ...... werkt mijn PC prima en kan ik verder alles doen, zonder dat de PC bevriest. Zet ik MemTest uit, dan loopt hij weer in no time vast!!!!

Als ie voor de rest niets belast snap ik deze zin niet:
en kan ik verder alles doen, zonder dat de PC bevriest

Dan draait hij toch een test terwijl hij in windows bezig is. Dus de pc wordt net zoals normaal belast.
Zo vat ik het op.

Maarja :D pc opschonen kan iedergeval geen kwaad.
 
Geplaatst door mukkel
Dan draait hij toch een test terwijl hij in windows bezig is. Dus de pc wordt net zoals normaal belast.
Zo vat ik het op.
Inderdaad een vreemde zin, daar je Memtest86 vanuit de opstart draait.:confused:
Dan vraag ik me eerst welk geheugen test programma er gebruikt wordt.
 
Ik gebruik MemTest 3.2 van HDI Design onder Windows en kan dus ondertussen gewoon alles doen op mijn PC.
Dagenlang draait hij nu al zonder te bevriezen, terwijl ik iedere keer als ik MemTest stop, binnen hooguit 2 uur weer een bevroren PC heb.
 
kijk eens of Memtest86 problemen in je geheugen vindt.
Even op een floppy zetten en je pc daarmee laten opstarten.
http://www.memtest86.com/
Pak het uit en klik op "Install.bat", zorg dat er een lege floppy in je floppydrive zit.
 
Ik heb nu de kast openstaan en zie vrijwel geen stof in de PC. Het probleem is echter ook niet minder geworden (dus geen koeling probleem).

Ik heb nu ook offline MemTest86 gdraaid en die geeft bij iedere doorgang een error op adres 62.0Mb en op 94.5Mb en soms ook bij 5.2Mb. Overigens alleen bij test 8 wordt dit probleem telkens gevonden.
Moet ik dan toch een nieuw geheugenbankje kopen?

Of is het toch eerder een Windows probleem en kan ik mijn nieuw gekochte XP-licentie toch maar beter gaan installeren nu?
 
hmm, overduidelijk dat je geheugen kapot is, koop maar een nieuw bankje(gelukkig kost dit niet zoveel meer:)
 
Ik heb toch maar even mijn geheugenbankjes verwisseld en wat schetst je verbazing: het maakt niets uit.
Ik zit direct vast met een bevroren PC tenzij ik direct na het opstarten een MemTest (onder Windows) laat draaien. Dus kennelijk toch geen geheugen probleem!!??

Het kost inderdaad niet zoveel meer, maar 35 Euro weggooien, vind ik toch wel zonde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan