Vastloper Amdxp3000+

Status
Niet open voor verdere reacties.

WausieB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
4
Mensen...
weet niet of dit al s eerder gepost is maar ok )
hieronder allereerst mijn systeem:

AmdXp 3000+ S939 512 Venice Box
XFX Geforce 6800GT 256 mb ddr3 pci-E
Asus a8n sli deluxe Amd K8 Socker 939 Nforce 4
een maxtor en hitachi schijf van 2x 80 gb
2x adata 512mb ddr400 pc3200
en als koeling Tagan TG380 U1 380w pfc Dualfan Silence

Het volgende probleem doet zich voor.
Heb me pc onlangs opnieuw geinstalleerd met windows Xp en de nieuwe versies van windows media en internet explorer maar me pc loopt constant vast.
Heb met memtest me geheugen getest en krijg te zien 3x422MB fout en 140 errors.
heb 2 andere modules erin gedaan van kingston en deze vanacht laten testen met memtest. na 10 uur nog geen 1 foutmelding zou je dus denken het ligt aan die modules.
maar ik was aan het msn en en plots weer de vastloper.
Nu snap ik er helemaal niks meer van heeft 1 van jullie een idee wat het kan zijn?


hoor graag alvast bedankt
Wouter
 
Hoi !

Na de installatie van nieuw geheugen is een BIOS-reset aan te bevelen.

BIOS-settings op default gezet ?

@DichteMist: Tagan 380W moet toch voldoende zijn ? Is 'n merkvoeding.

Greetz,

Harry.
 
@DichteMist: Tagan 380W moet toch voldoende zijn ? Is 'n merkvoeding.

Greetz,

Harry.

Klonk een beetja als Qtech. Valt iedereen over. ;)
Ik weet het niet, was een gok, en combinatie met oplossingen aangedragen in andere draden als de voeding rond de 350 Watt lag.

Eerst inderdaad andere dingen uitproberen die geen geld kosten.
 
in het kader van 'de maand van de wattage'
vul eens hier in
http://www.journeysystems.com/?powercalc

benieuwd waar je dan op uitkomt.
Als ik de verhalen hier zo lees moet een beetje systeem al 400 Watt hebben.

Heel leuk, maar als ik mijn systeem invoer wordt er vertelt dat ik een 449 Watt voeding nodig heb, terwijl er toch maar een 300Watt in zit.

Het verschil wordt gemaakt door het feit of een voeding een A-klasse voeding is of niet. De meeste 'echte merken' (Dell, IBM, HP enz) gebruiken deze, dit in tegenstelling tot 'losse' merken (wat wel een A-merk kan zijn, maar nog geen A-klasse) die eigenlijk altijd schermen met het maximaal vermogen.
 
re:vastloper

ok dan boys!! nou voor dichte mist heb ik even gecheckt en kom uit op 337 watt.
Voor alle duidelijk ik heb de geheugenmodules nog niet voor vast vervangen alleen getest en daar kwamen met memtest geen fouten mee naar voren maar het probleem blijft wel.

Ik heb alleen mijn pc opnieuw geinstalleerd en sinds dien heb ik de problemen kan het ook te maken hebben met het 2x opnieuw opdelen van de schijfen van ntfs naar fat32 en 1 schijf weer terug naar ntfs?
Ik heb gehoord dat je een bios update niet zomaar moet doen tenzij je weet of het ook helpt of niet of is dit onzin??

hoor graag bedankt voor de reacties!!
 
Hoi !

Wie heeft het over een BIOS-flash gehad !

BIOS-reset werd bedoeld ! Zie je manual, of verwijder het MOBO-batterijtje voor zo'n 10 min. (netspanning eraf).

Dan opstarten, datum en tijd opnieuw instellen, kiezen voor default settings.

Greetz,

Harry.
 
re:vastloper

nee het was meer een vraag of een bios update nut heeft vandaar :D
als je de mobo batt 10 min eruit haalt wat ben je kwa gegevens dan kwijt? alles of alleen bepaalde settings die je zelf heb ingesteld?

bedankt!
 
Hoi !

Na een BIOS-reset is je BIOS "terug naar af".

Alle modificatie's die je er in aangebracht mocht hebben zijn terug naar de fabrieksinstellingen.

Daar doe je het toch voor, om "schoon" te beginnen ?

Greetz,

Harry.
 
Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar de sectie --> Systeem.
 
Ik kan het proberen om opnieuw te beginnen ja maar weet niet of het uit zal halen vandaar ook mijn vraag of het nut heeft om dat te doen.
Het gaat mij erom dat k weet waar het probleem ligt waardoor de pc telkens vastloopt!
memtest zonder fouten...maar toch nog vast :confused:
 
Vastlopen kan verschillende oorzaken hebben, ook foutieve biosinstellingen, verkeerde drivers of met de pc opstartende software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan