• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: Automatisch vervangen binnenin een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

chevy93

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Berichten
27
Hallo,

Ik wil graag dat Excel een cel doorzoekt en bepaalde elementen (automatisch) vervangt.

Een aantal voorbeelden:
Dark Side of the Moon moet worden The Dark Side of the Moon
Exile On Main Street moet worden Exile On Main St.

Deze delen zijn echter waarden binnenin één cel, dat wil dus zeggen dat de cel meer tekst bevat.
De VBA zal dus moeten zoeken BINNEN de cel en niet een hele cel vervangen.

Ik wil niet de ingebouwde zoek- en vervangfunctie in Excel gebruik, omdat dit mij te veel werk is. Bovendien gaat die het dan vervangen in al mijn Excel-documenten en dat wil ik niet.

Wat ik zou willen is een extra werkblad. Waarin ik kolom A de foutieve spelling neerzet en in kolom B de spelling waarin die vervangen zou moeten worden.


Bijgevoegd heb ik even mijn bestand toegevoegd dat ik tot nu toe gebruik.
edit: Bestand is te groot, maar bereikbaar via mijn Dropbox:
https://www.dropbox.com/s/turzo79vujousu4/Leeg.xlsm

Een korte uitleg:
Sheet 1 (Decennium-I): invoer van de diverse lijstjes. Ik voer de lijstjes in kolom D in. In Kolom E en F worden de posities eraf 'getrimd'.
Ik heb alvast wat voorbeelden neergezet die een beetje laten zien hoe men hun verschillende lijstjes aandient.

Sheet 2 (Decennium-I-Uitslag): hier worden de scores berekend. Voor het voorbeeld heb ik er al 2 neergezet: Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973) & The Rolling Stones - Exile On Main St. (1972)

De overige sheets zijn in mijn vraag niet echt van belang.
 
Kijk eens naar Module1 in het blad dat je meezond. Er is ook een blad bijgekomen met de naam Herstel. De start routine is LeesHerstel en die zou je achter een knopje kunnen hangen. Denk eraan dat de gegevens onder Oude waarden in het blad Herstel exact gelijk moeten zijn aan de te vervangen waarden in kolom D van je hoofdblad. Dus ook in verschil tussen hoofd- en kleine letters.

http://www39.zippyshare.com/v/16481318/file.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan