• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA blad kopieren naar andere werkblad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisjuhh

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
Berichten
94
Beste Helpers,

Ik heb een heel mooi blad van een member van jullie overgenomen. Hier zit een zoekfunctie in dmv vba. Nou heb ik een heel mooi overzicht zelf gemaakt die bijna af is, maar ik zou graag die zoekfunctie erin willen zetten. Ik kopieer dus het werkblad met die zoekfunctie naar mijn eigen werkblad maar dan gaat het fout.

De cellen staan allemaal hetzelfde maar toch werkt hij niet meer. Hij geeft dan de melding, vaste objecten zullen verschuiven. Ik heb het originele bestand toegevoegd en het gekopieerde.
Bekijk bijlage Voorbeeldbestandje1.xlsx

Bekijk bijlage Algemeen filter zoeken-vinkje (3).xls
 
Je moet ook de code copiëren anders werkt het niet.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestandje1.xlsm
    38,4 KB · Weergaven: 76
Ja maar de vba code is toch gekopieerd? als ik het blad kopieer? alles staat er gewoon.
 
Als je een blad copiëert heb je de code niet mee.
Trouwens een .xlsx-bestand heeft nooit code mee.
 
Beste Cobbe, met code bedoel je de Vba code? Als ik kies voor, kopieer werkblad en kopieer hem naar mijn gewenste werkmap. Als ik dan kijk bij de programmeercode staat deze precies hetzelfde als het bron bestand. Doe ik iets fout?

Mijn excuses voor deze lompe vrage in mijn ogen, maar ik doe me best om je antwoorde te snappen=)
 
Het kan aan mij liggen maar als ik een werkblad copiëer heb ik de code niet mee.
Maar de werkende code heb ik toch in je bestandje gezet.
 
Kan je ook 2 vba codes in 1 werkblad gebruikten? Ik heb er een met een datum en dan met dat zoeken maar deze heten allebei hetzelfdeXD private worksheet sub. Kan ik dit een andere naam geven?
 
Je kan honderd vba-codes gebruiken in een bestand als de een de ander niet tegenwerkt of conflicteert.
Ik kan van hieruit niet zeggen wat er precies in uw bestand kan en wat niet.
Daar moet ik het bestand voor hebben.
 
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target = "Ja" Then Target.Offset(0, 1) = Date
End Sub

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim rGewensteFilters As Range, rFilter As Range, c As Range
Dim i As Integer, iKolom As Integer
'ActiveSheet.Unprotect
Set rGewensteFilters = Range("B2:I3") 'dit zijn de cellen waarmee je bepaalde kolommen wil filteren
Set rFilter = Range("A5") 'dit is de 1e cel van je gegevens, dus linksboven
If Not Intersect(Target, rGewensteFilters) Is Nothing Then 'heb je net iets veranderd in je gewenste filtervelden ? zoniet stop hier
iKolom = rGewensteFilters.Columns.Count 'uit hoeveel velden bestaat je filter ?
ActiveSheet.AutoFilterMode = False 'even de ganse filter terug uit zetten
With rFilter.CurrentRegion 'dit is ons gegevensbereik
For i = 1 To iKolom 'voor iedere kolom in je gegevens
If Not IsEmpty(rFilter.Offset(-2, i - 1)) Then 'wil je iets filteren in deze kolom ?
If IsNumeric(rFilter.Offset(-2, i - 1)) Then 'als het een getal is dan
.AutoFilter Field:=i, Criteria1:="=" & "*" & rFilter.Offset(-2, i - 1).Value & "*" 'filter op getal"
If rFilter.Offset(-3, i - 1) = vbTrue Then .AutoFilter Field:=i, Criteria1:="=" & rFilter.Offset(-2, i - 1).Value
Else 'anders
.AutoFilter Field:=i, Criteria1:="=" & "*" & rFilter.Offset(-2, i - 1).Value & "*" 'filter op tekst
If rFilter.Offset(-3, i - 1) = vbTrue Then .AutoFilter Field:=i, Criteria1:="=" & rFilter.Offset(-2, i - 1).Value
End If
End If
Next
End With
End If
'ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
End Sub
 
Je moet je code tussen tags zetten hier op het forum.
En je kan geen 2 x een Change-Event code in één werkblad zetten, dus die 2 moet je samenvoegen.
 
Beste Cobbe,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal het voortaan op de juiste manier presenteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan