• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA naar volgende IF statement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hawkie003

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2015
Berichten
24
Goedenavond,

Ik loop tegen het volgende aan, misschien kunnen jullie mij er bij helpen. Ik zou graag de Exit Sub vervangen en i.p.v. naar de volgende IF statement gaan. Zodat de code wanneer "E10" leeg is, toch kijkt of de handeling met "E11" wel uitgevoerd kan worden. Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is? Uiteraard is de betreffende code groter, maar om het overzichtelijk te houden in deze vorm (het gaat immers om de handeling).

Alvast bedankt.

Code:
If Sheets("Input").Range("E10").Value = "" Then
    Exit Sub
    End If

If Sheets("Input").Range("E11").Value = "" Then
    Exit Sub
    End If
 
Zo?
Code:
With Sheets("Input")
    If .Range("E10").Value = "" Then
        If .Range("E11").Value = "" Then
            Exit Sub
        End If
    End If
End With
 
Laatst bewerkt:
@ed,
jouw antwoord KAN juist zijn, maar dat is niet zeker.
Het is afhankelijk van wat de vragensteller precies wil, alle mogelijkheden in acht genomen.
Als E10 leeg is, moet de macro gestopt worden, maar pas nadat E11 gecontroleerd is. In jouw macro wordt (als E10 leeg is) alleen gestopt als OOK E11 leeg is. De vragensteller zou m.i. het volgende kunnen gebruiken
Code:
Sub macro2()
Dim a As Integer, b As Integer
With Sheets("Input")
a = 1: b = 1
If .Range("E10").Value = "" Then
  a = 0
End If
If .Range("E11").Value = "" Then
  b = 0
End If
If a = 0 Or b = 0 Then Exit Sub
If a = 1 Then 'als E10 niet leeg is, vul de stippellijnen in
  '...
  '...
End If
If b = 1 Then 'als E11 niet leeg is, vul de stippellijnen in
  '...
  '...
End If
End With
End Sub
Mischien kan aan de bovenste 2 'if's' een ELSE worden toegevoegd (en dan kan er onderaan wat worden gewist), maar om te weten of dat kan, moet precies bekend zijn wat de vragensteller wil bij de verschillende mogelijkheden.
 
De voorbeeldcode in post #1 is inderdaad wat mager. Strikt genomen kun je de vraag beantwoorden door de eerste IF gewoon weg te laten.
 
Er is inderdaad van alles mogelijk. Ik ben uit gegaan van de exacte vraag met bijbehorend voorbeeld. Als die niet correct zijn zal TS de vraag duidelijker moeten stellen. Mijn antwoord is daarom ook niet: "Zo." maar "Zo?".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan