• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA op Imac

Status
Niet open voor verdere reacties.

AD1957

Verenigingslid
Lid geworden
27 feb 2016
Berichten
1.991
onderstaande VBA code gebruik ik in een bestand op mijn PC
Nu wil ik dit bestand copieren naar een Apple Imac van mijn broer.
Ik heb totaal geen ervaring met Imac en kan op dat ding niet achterhalen hoe ik het bestandenpad moet invoeren.
Hoe kan ik het pad van een bestand op het bureaublad van een Imac zien of achterhalen.

Vermoedelijk zit ik hier niet op het goede forum, maar hoop toch dat iemand mij kan helpen.


Code:
Dim WB As Workbook
Dim str_Path As String
Dim str_FileName As String

If Target.Column = 1 Then
    str_Path = "C:\users\user\Desktop\ONDERHOUD CV \historie onderhoud\"
    str_FileName = ActiveCell.Value & ".xlsb"
    
    Set WB = Workbooks.Open(str_Path & str_FileName)
 
Bedankt voor de info, zal daar eens gaan rondneuzen.

update:
net eens even rondgekeken, begrijp er geen lor van. Had gehoopt dat er iets in
nederlands te vinden was. Zou eigenlijk die Imac voor langere tijd moeten gebruiken
maar dat gaat niet lukken omdat mijn broer hem niet kan missen.
Iemand nog een goede tip.?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het pathseparator op een Mac een slash i.p.v. een backslash.
 
HSV/route99,

bedankt voor de tips, moet maar eens zien of ik hieruit kom.
Waarschijnlijk uren zoeken en proberen. Als mijn broer z'n MAC niet kan missen wordt het natuurlijk een probleem.
Kan hem natuurlijk nog altijd adviseren om een normale LAPTOP aan te schaffen, scheelt mij een hoop ergernis:evil:
IS het "heel" misschien mogelijk dat iemand mijn duidelijk kan uitleggen hoe te handelen.
 
Probeer het eens zo.


Code:
Dim WB As Workbook
Dim str_Path As String