• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA PasteSpecial ColumWidths

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerjanHM

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Berichten
20
Hallo,

Ik heb een VBA die een bepaalde kolom kopieert naar een nieuw werkboek. Zoals ik hem nu heb kopieert hij de kolom echter zonder de kolombreete. Ik weet dat er een speciale paste is (Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteColumnWidths). Ik krijg deze echter niet goed toegepast. Dit komt hoofdzakelijk omdat er niet gebruik wordt gemaakt van de functie "Paste".

Kan iemand mij vertellen hoe ik de functie met kolom breedte toe moet passen. Zie onderstaande.

Alvast bedankt!



Code:
Application.ScreenUpdating = False
    Dim sBook As Workbook
    Set sBook = ActiveWorkbook

    Workbooks.Add

    sBook.Activate
    sBook.Sheets("Ledenbestand").Select
    sBook.Sheets("Ledenbestand").Range("Ledentabel[[#All],[Geb. datum]]").Select
        x = 1
        
        'Kopieer data kolom 1
        sBook.Sheets("Ledenbestand").Range("Ledentabel[[#All],[Lid nr.]]").Copy Destination:=.Cells(4, x)

        'Kopieer data kolom 5
        If Me.CheckBox1.Value = True Then
            sBook.Sheets("Ledenbestand").Range("Ledentabel[[#All],[Geb. datum]]").Copy Destination:=.Cells(4, x)
            x = x + 1
        End If


        Application.CutCopyMode = False
        Application.ScreenUpdating = True
    End With
 
De gehele code is wel aan verbetering toe, maar daar houd ik me maar niet mee bezig.
Maak eens gebruik van de functie 'Autofit'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan