VBA script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan60

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Berichten
7
Hallo,
Ik probeer om vanuit Access een InDesign bestand te genereren. Helaas ben ik niet een groot programmeur. Ik heb ook geen ervaring met VBA script. Toch wil ik het graag proberen. Zou iemand mij een paar tips kunnen geven om mij op gang te helpen? Bijvoorbeeld hoe ik de waarde van een veld uit een tabel kan uitlezen en in een variabele kan krijgen. Of een nuttige online cursus.
Alvast erg bedankt.
Groeten,
Johan
 
Johan,

Ik weet niet wat een InDesign bestand is maar hier kan je gratis cursussen vinden.

Succes!

HTH:D

Guus
 
Dank

Beste Guus,
Dank voor je reactie. Ik ben wel bang dat ik er niet veel aan heb.
groeten,
Johan
 
Misschien is het handig als je uitlegt wat je precies wilt. Ik weet dan wel wat InDesign is ;-) en ik weet dus dat Adobe er heel eigen ideeën op na houdt wat betreft bestandsuitwisseling. En ook dat je dus niet zomaar vanuit Access kunt exporteren naar InDesign.

Wil je een query exporteren, of een formulier, of een rapport? En moet e.e.a. in InDesign verder bewerkt kunnen worden? Op voorhand geef ik je niet veel kans overigens, maar misschien dat ik op een lumineus idee kom als ik weet wat je wilt!

Michel
 
Hallo Michel,
Wat ik wil kun je vergelijken met de samenvoegfunctie in MS-Word, waar je met een Excelbestand en een Word sjabloon een mailing kunt genereren. Ik wil alleen nu een InDesign sjabloon/stramien vullen met informatie uit een Access query en een boekje genereren. Het hoeft ook niet persé InDesign te zijn. Een PDF is ook prima, maar ik wil wel graag invloed kunnen uitoefenen op het Design.
Bedankt voor je reactie.
Groeten,
Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan